17.12.2009 17:00:48 Dream
Re: narozeniny
Ahoj Jani, ráda tě vidím! Zrovna tu píšeš o M. řeči, tak ti napíšu naše zkušenosti. Jsme po čerstvém psychologickém vyšetření. Trvalo hodně hodně dlouho a výsledek je na jednu stranu dobrý (pro školu) a na druhou stranu pro mě trochu deprimující. Nicméně jsem to stejně všechno tušila, takže aspoň třeba s něčím začneme. Adam má tedy úplně nesouměrný vývoj, má strašné rozdíly v intelektu a ostatních věcech. Co se týče řeči, pozornosti, schopnosti se soustředit je absolutně nezralý (tak o 2 roky pozadu). Kdyby se braly pouze intelektové předpoklady, mohl by prý do 2. třídy.Je nesmírně houževnatý, chytrý, ale neuplatní to, protože ten handicap z ostatních vlastností mu to neumožňuje. Co mě zarazilo nejvíc bylo, že psycholožka mi řekla, že si myslí, že bez nějaké medikace se ani ta řeč nezlepší. Že potřebuje nějaké stimulanty aby se mu obalily nervový vlákna. Pak teprve prý bude moct dělat nějaké pokroky. Doporučila mi vyšetření v Motole na neurologii a najít si klinického logopeda v Praze. Do Motola jsme už objednaní na únor.
A jinak, on se čtením vůbec problém nemá. Naopak začal ty hlásky, které neumí, pěkně vyslovovat, ale pouze když hláskuje (učí se genetickou metodou), ale v normální řeči je stále vůbec nepoužívá. Nemá ani problém s tím, když se mu řekne aby místo R, které říká úplně blbě, říkal L a ve psaným projevu to R napíše. Prostě vyhláskuje P L A S E, přečte dohromady plase, ale napíše PRASE.
Co je pozitivní, paní učitelka je skvělá a teď po konzultaci s psycholožkou to bude probíhat tak, že Adam bude mít ve třídě různé stavebnice, karty apod. hry a když dokončí práci tak ho paní učitelka odvelí dozadu do herny, kde bude mít možnost si hrát, válet se po koberci a nebude rušit děti. On totiž pracuje dost rychle, učení mu nedělá problém, ale pak už nevydrží v klidu sedět a leze pod lavici, shazuje různě věci, prostě je unavený, nesoustředěný. Nemá prý ani význam mu dávat práci navíc, protože tím, že je tak houževnatý tak on jí udělá, ale jen se oddaluje ta doba, kdy už definitivně nezvládá svůj motorický neklid. No, diagnoza je jasná ADHD s hypekinetickým syndromem. Jestli máte dobrou školu, nebála bych se ničeho. Naše paní učitelka ještě před vyšetřením u psycholožky sama poznala, že když na něj příliš tlačí tak je to ke škodě věci, že jde do negativismu a sama říkala, že by mu hrozně nerada školu zošklivila. Teď aspoň je jasno co je a není v jeho silách a tak snad doufám, že školu zvládneme tak, aby neměl odpor. Zatím nemá, ve škole se mu líbí a strašně dychtí po různých věcech. A co nám poradí na neurologii jsem zvědavá, těch léků se celkem bojím....Tak jsem vás zahltila elaborátem. Nejdřív jsem tím nechtěla prudit, ale teď mě trochu pobídlo to Janino vzdychnutí ohledně školy...Teď si nějak nepamatuju, M. je dysfatik? Teď si nejsem jistá, jestli jí byla diagnostikována dysfázie nebo ne....
Evi, to je opravdu storka s doktorem! Fuj, muselo ti být strašně.
Odpovědět