Re: Jak oznámkovat výkres?
Stejný problém jen s jiným zadáním řešili loni ve třídě mojí dcery (toho času 2. ročník ZŠ). Chlapec (jinak opravdu velmi inteligentní a s dobrým výtvarným projevem, ale poněkud svéhlavý, bez automatické úcty k autoritám - tu si u něj každý musel první zasloužit) nakonec dostal z výkresu kuli. Na výtvarku měli báječného učitele, který se rozhodl řešit tuto situaci s celou třídou. Každý měl napsat na papírek svůj názor a ohodnocení a odevzdat učiteli. Pak o tom ještě společně diskutovali. Valná většina dětí se shodla, že nesplnil jasné zadání a že by mu dali za 5. V jiném předmětu řešili obdobnou situaci, jen postižených dětí bylo o něco více. Oba učitelé pak v konečném hodnocení k známce přihlíželi, jen u těch žáků, kde měli nerozhodně.
Taky bych dala za 5 za nesplnění zadání, ale pokud byl medvěd opravdu velmi povedený, tak bych pochválila provedení před celou třídou a navrhla bych, že pokud doma vypracuje nový výkres podle zadání, kouli smáznu a nebo k ní budu přihlížet jen opravdu velmi okrajově. Brala bych to jako varování.
A k výchovám - raději bych hodnotila slovně. Ale i výchovy se dají alespoň z části hodnotit objektivně. V hudebce znalost not a textů písní. Kdo nemá hudební sluch, se zpěvem toho zase tak moc nenadělá, ale měl by se alespoň snažit. Ve výtvarce pak dodržení tématu a snahu - nevadí, že ještě i např. v druhé třídě kreslí hlavonožce (hlava a z ní rovnou nohy a ruce, většinou jen jako čáry) jako čtyřleťák, ale když bude pečlivě vymalovaný...., no a v těláku že se neulejvá. Nevadí, že skočí jen metr, zatím co ostatní dva a půl, ale skočí, zkusí to. Prostě za snahu, odvahu...
Odpovědět