12.4.2010 12:38:04 Winky
Re: Ideální žák
nj, zrovna mě včera lehce šokovala má sestra, když mi tvrdila (po necelém roce práce pedagoga na ZŠ) že z těch "harantů" nikdy nic nebude. Ona, taková jemná duše, sprostého slova aby z ní vytahoval na mučidlech, a už hrubne. Pak po hlubší diskusi z toho vyplynulo, že bohužel platí klasický poměr 80/20 - tj. že 80% žáků se celkem dá (ovládnout, naučit), ale těch zbylých 20% to bojkotuje a devastují morálku i těm zbývajícím, natož pak pedagogovi. No a pak - 80% procent času se musí vyrovnávat s tou nekázní a nabouráváním hodiny a zadáváním úkolů a 20% se v podstatě něco dělá :-(
Přiznám se že mi je z toho smutno, ráda bych to viděla jinak. Ale proč pro slávu všehomíra jsou ty pedagogické fakulty vystavěné na teorii která pak v praxi nefunguje? Proč si budoucí učitel nemůže "osahat" celý průběh školního roku v průběhu studia tak, aby to v reálu viděl ještě než skutečně začne? Ten systém školství mi přespříliš připomíná hru na "Slepou bábu", když absolovent pětiletého pedagog. studia s titulem Mgr. viděl "živé děti v akci" cca 30 dní :-(
Odpovědět