Re: Otázky k domácí přípravě do školy
já si myslím,že je tohle strašně individuální. Záleží hodně na dítěti a pak holt na tom,jak si to od začátku zařídíte.
Ale uvedu,jak to bylo,je u nás.
Starší syn David, te´d prima, 12 let: v první třídě jsem sním na začátku dělala psaní, pak jsem zjistila,že ho stačí posadit po příjezdu ze školy k psacímu stolu, říct mu,jestli přesně ví,co má dělat apak už jsem jen zkontrolovala, neseděla jsem u ně. Později už jsem se nestarala ani o to,jeslti nějaký úkoly má, ani o to,kdy je dělá, myslím,že je velmi brzy,tak od druhý třídy, dělal někdy i ve škole,protože já jsme moc doma neviděla,že by něco psal..Nikdy jsem s ním nedělala ani žádnou práci navíc
, ale v pátý třídě jsme se začali připravovat na přijímačky na víceletej gympl a to jsems ním ty testy procvičovala. V pátý třídě taky občas přišel s tím,že by chtěl pomoct zformulovat cosi do referátu.
Te´d je v vprimě a učím se s ním pravidelně děják, nebaví mě to atěším se, až pochopí sám,jak se má učit, on se do tý pátý třídy vůbec neučil a má docela problém přinutit se ty knížky a sešity otevřít, bez toho to teď ale fakt nejde.
Mladší sny je v první třídě a kdy psát úkoly moc neřeším,protže má školu až do večera, takže děláme hne, jak přijde,což je někdy i v 19-20 hod. Prvouku, vybarvování, matematiku a pracovní sešit si dělá sám, u psaní momentálně sedím, prootže má hysterický záchvay,když se mu něco nepovede a je schopnej tu písanku roztrhat . Každý pátek píšou diktáty, takže pokud to vyjde, projedeme ve čtvrtek večer slovíčka, který připadají v úvahu.Taky před spaním denně čteme.Myslím,že později už ty úkoly předeleguju jen na něj....
Odpovědět