Re: Reklamace - vrácení peněz
A jak tedy chápete např. toto?
Spotřebitelský dotaz
Dobrý den, Reklamoval jsem manželčinu kabelku a při zadávání reklamace mi prodavačka sdělila, že v případě uznání reklamace mi nevrátí peníze, ale dají mi místo toho poukázku na zakoupení jiného zboží v jejich prodejně v původní hodnotě kabelky. Zajímalo by mě, zda na takovou náhradu má prodávající právo? Pokud je toto chování protizákonné, můžete mi prosím napsat, který paragraf pravidla vrácení peněz specifikuje? Děkuji za odpověď. Tomáš
Doporučení časopisu dTest
Hezký den, chování prodávajícího je v tomto směru nezákonné, je-li vada odstranitelná, můžete si zvolit, zda chcete vadu bezplatně odstranit, nebo, není-li to neúměrné povaze vady, můžete žádat výměnu (avšak za stejnou kabelku). Není-li vada odstranitelná, můžete žádat vrácení peněz nebo výměnu. V žádném případě však nemůžete být nucen přijmout pouze poukázku na jiné zboží. Práva spotřebitele z uplatnění odpovědnosti za vady jsou upravena v § 623 občanského zákoníku. Přejeme mnoho štěstí
Z toho jsem pochopila, že si můžu vybrat jestli chci výměnu nebo peníze.
Odpovědět