Tak my máme Začít spolu teď od září a rodiče se vůbec nezapojují. To asi opravdu záleží na škole, ne na programu.
Co vidím jako rozdíl od jiných je, že se nejdřív naučili celou abecedu velkým tiskacím - číst, psát. A potom teprve začli psát psacím písmem do písanek. Takže tak cca po 2měsících.
Takže čtou vše a ještě po písmenkách a pak z toho složí slovo (jiné školy mají písmena postupně, učí se to číst, psát, takže pak čtou jen určité slabiky a slova, které obsahují písmena, co už umí a slabikují a ze slabik skládají slova)
Matika je podobná, to je spíš podle toho, jaké ma škola nakoupené učebnice.
Jinak co je tam za podstatný rozdíl, je práce v centrech. Měli to už i ve školce. Jsou rozděleni po max 6 dětech ve skupince a každý den dělají 2hod něco jiného. Centra jsou Matikáři, Češtináři, Kutilové, Pozorovatelé v pátek centrum není. V praxi to zanamená, že třeba v pondělí má matiku a dostanou nějaké úkoly, které mají vypracovat. Něco je na společnou činnost všech dětí ve skupince, něco musí udělat sami. Takové pracovní listy. V út mají zase češťinu atd. Kutilové jsou různé výtvarné atd. práce a Pozorovatelé je něco jako prvouka nebo tak nějak.
Ve školce si mohli vybírat do jakého centra ten den půjdou. Učitelka jim řekla, co se ten den v jakém centru bude dělat a mohli si vybrat. Taky max 6 dětí na jednom místě. Měli Ateliér (malování), kutil (modelování), dílna nebo tak nějak (stavění lega, kostek, zatloukání tvarů do korku), a pak něco kde zkoušeli opisovat různé písmena atd, už si všechny ty centra nepamatuju, ale bylo jich tuším 6 druhů. Syn chodil stále do toho s kostkama, což jsem ze začátku nechala tak a pak domluvila s učitelkou, ať ho dává i do jiných center, aby se taky naučil něco jiného.
Jediné co mi na tom "vadí" je to čtení po písmenkách. Myslím, že by mu to šlo mnohem líp po slabikách. Když jsou krátké slova, tak dobrý, ale při dlouhém neznámém se do toho kolikrát zamotá, když si splete nějaké písmeno a pak mu to slovo nedává smysl a musí to "písmenkovat" celé znovu. Kdyby četl slabiky, tak by si spojoval vždy jen dvě písmena k sobě, ale takto musí složit celé slovo a dobře, aby pochopil co to vůbec je. Takže mu kolikrát říkám ať si dlouhé slovo přeslabikuje, ale na to není naučený, tak se pak vzteká, že to nepřečte, že je to moc těžké. Ale u nás je obecně čtení v neoblibě, tak je to třeba jen tím.
Když to tak vemu je prý 5 nejlepší ve čtení ve třídě. 3 děti uměly dobře číst už před školou a jemu to tedy na můj vkus nějak extrémně dobře nejde, takže ty ostatní děti nechápu jak můžou plynule bez chyb číst. No třeba mám jen přehnané představy o čtení prvňáků
