29.7.2011 9:50:29 PJana
Re: Pronájem bytu a vyúčtování poplatků
V nájemní smlouvě bývá obvykle částka, která se platí, rozdělená na zálohu na služby (tj. elektřina, teplo, TUV, SV, odpad atd.) a na částku za pronájem. Částka za pronájem se na daňovém přiznání uvádí jako příjem z pronájmu a daní se. Záloha na služby se obvykle 1x ročně nájemníkovi vyúčtuje. Záloha na služby se většinou stanovuje vyšší, než jsou skutečné zálohy, které vlastník bytu platí. To právě jako pojistka, aby nevznikaly nedoplatky a nedocházelo potom k dohadování mezi vlastníkem a nájemcem. Je dobré mít ve smlouvě také kauci ve výši x měsíčních plateb. Ta se ale řeší až v okamžiku ukončení pronájmu. Použije se na zničené věci nebo jako pojistka pro případ, že by vznikl nedoplatek, který teď ještě není známý.
Odpovědět