7.9.2011 21:31:32 Delete
Re: angličtina ve školce
Naše holka neměla kroužek, ale jednou nebo dvakrát týdně k nim chodil do třídy lektor, rodilý mluvčí (z Nového Zélandu) a měl s nimi nějaké aktivity. Bylo to pro všechny děti v rámci běžného dopoledního programu. Kromě něj potom byla ve školce ještě jedna jeho kolegyně a střídali se spolu v jedné třídě, která byla vedená jako anglická. Tam byl lektor celé dopoledne jako druhý učitel a fungoval s dětmi jako česká učitelka, jen na ně mluvil anglicky. Co a jak umí děti z této třídy nevím, ta naše za ten rok a půl, co k nim lektor docházel na ty dvě hodiny týdně, zvládla barvy, zvířátka, dny v týdnu, pár jednoduchých vět (jmenuji se..., je mi...roků), nějaké básničky, písničky, naučila se počítat.....nic extra, co do slovní zásoby, ale naučila se na tu řeč reagovat, myslím, že i výslovnost pochytila...
Teď je spíš problém s návazností, protože ve škole bude mít angličtinu až ve třetí třídě a tak musím hledat nějaký kroužek, aby nezapomněla, ale přitom aby ji to nehnalo nikam moc dál, aby se zase v té třetí třídě nenudila.
Takže shrnuto, podrtženo
výhody: přijetí cizího jazyka, pochycení výslovnosti, obohacení běžného školního programu
nevýhody: špatná návaznost ve škole a pokud rodič anglicky neumluví (můj případ), tak obtížně udržitelné znalosti
Starší holky, které lektora ve třídě neměly, ale měly angličtinu jako kroužek, tak tam nechodily.
Odpovědět