10.10.2011 22:36:48 Karel
Re: Kontrolujete dětem zápisky v sešitech ze školy?
Tak, tak, já jsem zřejmě dysgrafik dodnes (včetně klávesnice

, ze psaní na stroji mne na G vyjhodili pro neschopnost), kluk je taky dysgrafik, ale už s tím má potíže jen minimální (on, nikoli ostatní čtenáři).
A jak jsem to řešil na VŠ: Většinu přednášek jsem si půjčil a oxeroxoval od sličné spolužačky, či stejně líbezně píšícího spolužáka. Ze svých poznámek se učit byla katastrofa.
Na MFF jsme rozlišovali úrovně analýzy toho co zapisujeme:

1. Porozumění přednášce v tempu přednášejícího (málokdy).
2. Schopnost sémantické analýzy přednášky (jako že člověk chápe aspoň o čem to je a celky textu)
3. Schopnost lexikální analýzy (že jsem schopen opisovat ucelená slova a výrazy)
4. Schopnost znakové analýzy (že jsem schopen opisovat alespoň znaky (jako N tiskací, N s prooužkem, Alef(0) apod).
5. Vektorové obkreslování tabule... (prof. Vopěnka - ten chlap byl schopen sypat ze sebe TeMno (teorii množin) a psát ji rychleji, než jsme byli schopni vnímat.)
Takže schopnost psát si zápisky je důležitá, ale nikoli nezbytná. Nkonec dnes v práci na schůzích spíše používáme foťák, kterým si flipchart ofotíme a rozešleme.
Odpovědět