21.12.2011 8:37:44 Winky
Re: výsledná známka
myslím si to správně že učíš 2. cizí jazyk? (tj. že mají ještě jeden cizí jazyk který je jakoby "hlavní" - mají ho déle?)
Sama taky učím jazyk, ale dospělé, na děti zvláště ve větší skupině bych si fakt netroufla. S dospělýma máme obvykle 90 minut a jedem od začátku až do konce docela v tempu, baví mě přimět lidi makat -jenže oni ke mě přijdou protože CHTĚJÍ, proto to nechci srovnávat se školou kde děti víceméně MUSÍ ať je to baví nebo nebaví, ať k tomu mají nebo nemají vztah. Ale občas mám nějaké doučko - jedno až dvě děti, a vždycky akorát čumím jak NEGATIVNÍ mají vztah k jazyku. Potřebujou "jen" naučit na písemku a pak to zase vyženou z hlavy, tvrdí že jim to je "k ničemu", nechápou že jazyk je dovednost se kterou se dá dělat na JAKÉKOLI úrovni něco, že se dá přidávat postupně ze všech stran, že k jedné věci vede x možností a není to jen o vyplňování cvičení..... Pro mě úplně neuvěřitelné. A nedokážu říct čím to je - samozřejmě výuka ve velké skupině (píšeš 20 lidí) je konkrétně pro jazyk značně nevhodná ale já jsem ještě z těch co se snaží naučit i z minipísma na výčtu složení potravin na pixle s fazolema..... takže mi není jasné když to dostávají "naservírované", proč to nejde. Dneska se učebnice předhánějí v barevnosti, v projektech, v nahrávkách a DVD s videem...... já jsem se učila z knížky černobílé, takřka bez obrázků a jak jsme to žrali..... asi všeho moc škodí.
Ségra učí AJ na základce druhém stupni a taky říká že se skoro z půlky hodiny zabývá spíš kázní než výukou.... a mrzí ji to, je též mladá nadšená a ráda by jim předala něco z toho co ji samotnou hodně baví, ale říká že konfrontace s "tupými výrazy" ji dost často kopne zpět...
Odpovědět