3.3.2012 1:34:05 Karel
Re: Co očekáváte jako rodiče od pedagoga?
Napíšu co jsme oceňovali na kantorovi našeho syna, který nám ho pomohl dostat z těžkého LMĎáka, ADHD, dysgrafika a dyslektika nakonec na 8leté gymnázium:
- Hluboké nadšení pro každé dítě, přijímání v jeho osobitosti a osobnosti, prostě lásku k dítěti.
- Nezměrnou víru ve schopnosti každého z dětí.
- Častá slova povzbuzení pro každého, a to o to více o co více se mu nepovedlo dané zkoušení, písemka apod.
- Pevné přesvědčení, že děti se mají navzájem mít rády, milovat druhého je přeci povinnost, být rozumně přáteli; neutrální a chladný postoj mezi nimi nestačí. Urážky a posměch se považují za horší přečin než rvačka. Ostatně kluci měli rvačky v přesně vymezené míře povoleny. (1:1 a povinnost okamžitě skončit, když se jeden vzdá.)
- Férové a přitom individiualizující hodnocení (téměř nemožnost proplout Skilou a Charibdou) a přitom posunuté spíše do kladna.
- Výuka reagující na individuální potřeby dětí, doplněná možností náprav pro děti se specif. potřebami.
- Otevřená komunikace s rodiči, kterou učitel sám soustavně inicializoval. Čas pro rodiče i v době po skončení obvyklé pracovní doby, otevřenost na telefonu apod. (Syn pak první co udělal, že po přijetí v 5. třídě volal učiteli...)
- Písemná týdenní komunikace do 4. třídy - týdenní domácí úkoly a informace pro rodiče
- Tolerance k nejrůznějším názorovým úletům rodičů od Hare Krshna, přes křesťany všech barev, po ateisty. Snaha vyhovět rodičům v otázkách stravování, diet, zdravotních podmínek, ...
- Milion školních akcí, děcka v rámci nácviku psaní (zápěstí) házely skutečným oštěpem, školní přespávačky, tee-pee, bruslení v TV, plavání, každoroční školní lyže, rafty, 3D kino, divadlo, škola v přírodě, školní tvůrčí olympiády, příprava na 8lG
Ale na něm jsem pochopil, proč první republika žádala po učitelce status nevdané...
Odpovědět