6.8.2012 22:16:12 cinnamon
Re: Školní předmět "Partnerské vztahy"
O to nejde, mně nijak nevadí názorová pluralita a střetávání se různých pohledů, ani realita světa. Nejsem zastáncem jednoho náhledu nebo tabuizování čehokoli - spíš mi vadí jakási povšechnost a povrchnost ve stylu "jo, tihle to mají takhle a támhleti zase jinak a je to o.k.", bez náhledu na to "proč" existují různé postoje a názory, proč zrovna u těch či oněch vznikl postoj takový a takový, jak se třeba ten či onen názor vyvíjel, proč je tak těžké se vzájemně pochopit a tolerovat. Přijde mi, že to jsou docela zásadní témata vyžadující jakousi hloubku, ale je dost nemožné ji dostat do třídy pětadvaceti pubescentů. Proto bych řekla, že tomu prostě rámec školní hodiny nesvědčí. Jako nezávazná debata, kde se prostě dítě učí argumentovat a povídat si, proč ne - ale co se týče nějakého hlubšího ponoru, ráda si vybírám, s kým, jak a o čem mluvím...a totéž bych chtěla i pro své dítě. Z mého pohledu je tedy současná podoba výuky těchto témat (takto sloučená a hodinově dotovaná) naprosto dostatečná - kdybych si měla vybrat, kam s další hodinovou dotací, raději bych daný čas využila třeba právě k výuce jazyků.
Odpovědět