17.2.2013 14:45:33 Limai
Jak jdou vašim dětem vyjmenovaná slova?
Dcera je ve třetí třídě,takže už několik týdnů mastíme vyjmenovaná slova.Za jedno má problém s tím,že u některých slov vůbec není schopna si odvodit příbuznost,protože ve slově nevidí stejný základ-jako nyní se se mnou hádala u slova SPLÝVAT,kde si zarytě stála za tím,že tam bude měkké I,protože nevidí vůbec žádnou shodu se slovem PLYNOUT,jelikož začátek splýv- a plyn- je pro ni úplně rozdílný,a nedokáže si z toho odvodit příbuzná slova.Ještě ji v tom patřičně podpořil děda,u kterého se dovolávala potvrzení své pravdy,takže pro ně je ve slově splývat správně měkké i.Nevím už,jak jí to mám vysvětlit.A za druhé,já někdy nestačím žasnout,co všechno si mají děti pamatovat v souvislosti s vyjmenovanými slovy a někdy sama nechápu,protože součástí k zapamatování vyjímek jsou slova,s nimiž jsem se za celý mých 40 let ani nesetkala-např.VYZA.Ani jediný člověk v mém okolí na můj dotaz co je VYZA nevěděl,co to je(samozřejmě poradil kamarád Google).SIRÝ=osiřelý.Proč sirý a ne osiřelý,říká se se snad osiřel,osiřelý,a ne osir či osirý.Abych pravdu řekla,já osobně se třeba se slovy VYZA,SIRÝ nebo SLYNOUT(být slavný) setkala poprvé za čtyřicet let.My jsme se nic takového neučili a problém s vyjmenovanými slovy nemám,připadá mi to dost zbytečné spoustu takových slov dětem přidávat.
Odpovědět