14.5.2013 20:35:02 Karel
Re: náročnost plus nenáročnost školy - základní, střední
Druhý stupeň základky stojí u nás za bačkoru.
Dcera bude po odchodu dětí na 6l gymply asi jedna ze dvou prospěchově nejlepších ve třídě, a to má problémy s matikou a fyzikou na hranici dyskalkulie. V poradně si s tím nebyly úplně jistí, protože třeba nečíselná logika jí jde hodně dobře, ale když jsem jim prozradil, že dny v týdnu a měsíce jí dělali problémy celý první stupeň a převody digitálních a "po staru" hodin jí dělá problém doteď, tak váhali, jestli jí to přeci jen nepřiznat. (Už měly ovšem napsanou zprávu...) No a tohle dítko bude ve škole premiant...
Čeština - jakž takž, kdyby učitel nebyl vyhořelý samožer. ("Víte, oni se mne ty děti nezastanou, když kárám ty zlobivé, to je mi moc líto..." - třídní schůzka.) Aspoň umí učit a docela pěkně učí i NJ (co do výsledků, umí děti více než za 5 let AJ - tam neumím NIC, NIC lautr NIC.) Sice je schopen seřvat děti shora dolů a nazpět, za věci které nezadal, nebo tam dítě nebylo a okamžitě vyhrožovat, že zavolá mamince, tatínkovi, prezidentovi, řediteli zeměkoule, ... Takže z dětí mu rostou stejné psychické trosky jako je on.
Matematik a fyzik (tedy hlavně tělocvikář) - M a F je zmatek nad zmatek. CV - manažer KFC. Jak to mám udělat zajímavé, když neumí sčítat a odčítat. Príma - a kdo za to může?
Zeměpis - slepé mapy a katalog objektů. Co si nezareslíte v hodině, zakreslete si doma (další hodinu s pomocí gymnaziálního bratra, úspěšného z krajského kola ZO). Ještě že si ty objekty aspoň mohou vyfotit mobilem, někteří by to ani neopsali. Během té hodiny, kde děti zoufale hledají v atlasu by tam ani nemusel být, mohl by tam posadit školníka na dozor a jít si něco třeba soustružit... A běda pokud se netrefíte do slepé mapy při písemce.
Hlavně že mají výchovu ke zdraví atd.
Ředitelka? Paní s kvalifikací ekonomika školství (= úspory), umí požádat obec o sloučení tříd nad limit. (Tedy neumí: Když jsem chtěl po odboru školství, aby uvedl, jaké argumenty paní řídící uvedla pro splnění zákonných podmínek ŠkZak pro schválení nadlimitu, a jak tyto argument v rámci rozhodovacího procesu zhodnotil příslušný odbor ve zdůvodnění rozhodnutí, tak nebyli schopni odpovědět a rychle se vytáčeli že na ně informační zákon nedopadá...). Stará paní ředitelka, docela žáky oblíbená, žel tlak obce už neustála a odešla do důchodu.
Odpovědět