Prosím o názor nebo radu, kdo by věděl (protože už jste mi tolikrát super poradili

):
klukovi cca 11 let hrozí propadnutí ze dvou předmětů od jedné učitelky. ČJ, matika jsou ok (dvojka, trojka), ty problematické jsou předměty - tuším - zeměpis, přírodopis.
Doma celkem umí, písemné testy ve škole nic moc, ale čisté pětky to nejsou, často ale zapomíná úkoly a pomůcky (tady je asi nejvíc zakopaný pes).
V PgPs poradně diagnostikovali silnou poruchu pozornosti typu "výpadků" nebo tak nějak.
Maminka se s klukem docela učí, při těchto předmětech má kluk ale ve škole už asi nějaký blok, výsledky ve škole tomu neodpovíají, s učitelkou není řeč. Prostě kluk je podle ní na kule a na propadnutí a hotovo.
Závěry z poradny nebere ani v potaz.
Říkala jsem mamince, že se mi to nezdá, když je někdo třeba kleptoman, taky má u soudu jakousi polehčující okolnost

a měkčí trest...pokud by byly výsledky špatné z důležitých předmětů, propadnutí bych i chápala, že čj a matika je důležitá, ale příroďák?
Je to nutné dávat kule, nechat opakovat ročník, když navíc znalosti má, akorát je ve škole nepředvede? No, vím, že zrovna tam je to důležité.

Lze se eventuelně nějak bránit propadnutí třeba přezkoušením před nějakou komisí, kdyby opravdu ty dvě pětky dostal?
Toho kluka znám a je mi ho trochu líto, je to takový "šmudla", co si všechno přihoršuje svým zapomínáním.
Navíc obě pětky, jak jsem říkala, jsou od stejné učitelky...
Nebo pokud pětky dostane, je to konečná instance bez odvolání a bude opakovat ročník? On by se za to moc styděl, pozitivní motivace by to rozhodně nebyla.
Díky moc.