Re: Školní výlet a dohled učitele
J8 to chápu. U mnwších dětí to funguje skvěle, ale u MENŠÍCH.
Je to africký způsob vedení. ADHD & spol elementy ale musíš držet za tu ruku.
Normálně fungujícím řekneš: "Jdeme tam a tam, seřaďte se, držte krok, necourejte se, jinak se ztratíte." Vyrazíš a oni jdou. Musíš ale být klidná, nekvokat, nekvíkat, neplašit. Musí vědět,že nikdo nebude sbírat případné odúmrtě.
Funguje mi takhle i dvouleté atole. Když jsme venku, jdu první, ona může jak chce, ale ví, že ji nikdo nebude přemlouvat, aby se držela mámy. Má motorku, umí zastavit před přechodem, na rozcestí čeká. Občas ji něco zastaví, pozoruje, pak jdu pomaleji nebo chvílema, když to nevidí,postojím, aby si to stihla prohlédnout, atd.
V metru je potřeba nechat ty děti všechny projít před tebou, umět je buď rychle spočítat nebo "globálkou" poznat, jestli jsou všechny a nastoupit a vystoupit poslední.
Já jim řeknu, kde se vystupuje a že všichni pojedou v jednom vagoně a je to.
Vědí, že jakékoliv neuposlechnutí nebo provokace na výletě znamená, že na další už nejdou.
Ale hazard je to stejně, protože i při nejhodnějších dětech se může cokoliv stát, učitelku může třeba z ničeho nic klepnout, třeba jen omdlí z nízkého tlaku a co pak?
My jsme museli chodit samy i s pětadvaceti dětmi a některé kolegyně chodily i s dětmi, kde bylo v podstatě tutové, že se něco stane.
Odpovědět