7.7.2013 22:37:56 Delete
Re: delete
Veveru,
no nevím, já jsem učitelka i s praxí asistenta pedagoga a nějak mi tvoje komentáře směrem k učitelkám na mě ani mé kolegyně nesedí a dokonce ani na tu, co jsem jí asistovala. Nevím o žádné, která by si dobrovolně zvyšovala kvalifikaci ve směru speciální pedagogiky, pouze angličtinářky si doplňují pedagogické vzdělání, některé učitelky pak chodí na semináře ke své aprobaci.
Taktéž cool netouží být žádná, naopak, většina si pevně stojí za tím, co pobrala na fakultě a to je jediná pravda.
Pokud má některá v oblibě outsidera, je to dítě typu "intelektuála", tedy vůči ní bezproblémové dítko, které je jen sociálně neobratné. Děti s poruchami chování (jejichž častou příčinou je ADHD nebo PAS) mezi oblíbené nepatří.
Osobnost učitelky je bezpochyby významná a má velký vliv na pozici dítěte v kolektivu, ale změna k lepšímu je většinou možná jen v případě, že se učitelka vymění a ta nová nemá vůči dotyčnému dítěti předsudky. U někoho, kdo dítě už dva nebo tři roky učí a jeho vztah k dítěti se postupem času i přes veškerou snahu rodičů zhoršuje, tak změnu k lepšímu pro dítě prostě nepřinese, protože rodiče už prostě nemají odkud čerpat a čím do té zadele lézt a dítě samo se mávnutím kouzelného proutku nezmění....
Obzvlášť na ZŠ znám jen málo světlých výjimek, u kterých je to jinak. Ale těm zase netřeba do té zadele lézt....
Odpovědět