U nás je to tak, že do 13:00 se děti schází a chodí na oběd, žádná řízená činnost se nekoná, v družině si každý dělá víceméně, co chcce, vychovatelka jen dohlíží a udržuje přiměřený klid, což ale neznamená úplné ticho...prostě takový relax. V tu dobu nikdo úkoly nedělá, už jen proto, že by třeba v půlce musel přerušit kvůli obědu.
Ve 13:00 končí doba pro vyzvedávání "po obědě" a je řízená činnost pro všechny děti, v družině více, venku méně, každopádně do 14:30 není možné děti vyzvedávat, mohou být někde na vycházce apod. Na tuto dobu má družina rozepsaný vzdělávací plán.
Od 14:30 je zase možno vyzvedávat nebo chodí děti domů a na autobus, venku i uvnitř je opět volná hra, vychovatelka jen dohlíží, případně nabízí činnost těm, kteří nevědí, coby...s některými vyšívá (baví to i kluky), s jinými maluje, vyrábí, někdo si hraje se stavebnicemi...
Úkoly je teoreticky možno v tuto dobu dělat, ale prakticky ne, protože je moc dětí a málo místa.
Od 16:00 je už družina téměř prázdná a děti, které tam zůstávají, mají možnost dělat i ty úkoly, už je kde a je na to klid. Vychovatelka pomůže, když si dítě neví rady....
Jo a od letoška máme o oddělení víc a vede ho muž

. Moje dítě mělo být právě v tomto oddělení, ale družinu bychom využili tak jednou týdně, to nemělo cenu, takže jsem holku odhlásila.
Je taktéž ve třetí třídě (ale ještě jí není 8 let), chodí domů sama (20 minut přes celé městečko) a kdyby měla doma být 3 hodiny, tak to zvládne. Ale ji to v družině bavilo, takže myslím, že bych ji tam v takovém případě asi spíš nechávala. Pokud by tam být nechtěla, nechala bych ji samotnou doma, právě i pro ten klid na úkoly.