Jahalo, já to chápu, jasně, ale zas je třeba myslet na to, že původní funkce družiny je taková, aby děti neběhaly bezprizorně po ulicích, než přijdou rodiče z práce, no ne?
Program beru, já osobně jako dítě naše družinářky i naši venkovskou družinu milovala (co jsem se tam naučila dělat všemožných věcí!)... ale nepamatuju si, že by se to tehdy hrotilo tak, jako teď v synkově škole...
My měli normálně hraní

.
Hromadný program byl taky - drhalo se, malovala se vajíčka včelím voskem, plácalo se něco z hlíny, pleli jsme záhonky, tématicky jsme malovali atd. atd...
Ale nebylo to každý den... víc jsme si neřízeně (nezřízeně

) hráli, nebo si dělali to, co jsme chtěli a bylo nám tam moc fajn, strašně ráda na družinu vzpomínám právě pro ten klídek a pohodičku, které tam panovaly...
Si myslím, že do těch cca 15:00 si chodí pro děti minimum rodičů a největší šrumec je tedy až pak... takže řízenou činnost s aktivní účastí vychovatelek hned po obědě a pak ať si děti hrajou, no ne???
A vůbec bych to s tou řízenou činností moc nepřeháněla - páč jsou děcka řízený celý dopoledne, co sedí ve škole...
Si mi synek kolikrát posteskl, že si chtěl hrát s kamarádem nějakou hru a že nemohl, protože si musel malovat... On tedy maluje rád, ale toho kamaráda doma k té hře nemá, že ano, kdežto v družině ho má...