Zdravím,
potřebuji si trošku srovnat myšlenky a zjistit, jak je to jinde, tak jsem si řekla, že založit téma tady bude nejlepší cesta

Dcera je věkem předškolačka, ale z více důvodů bude mít odklad, takže do školy půjde až příští září (tj. za rok a půl). Na spoustu věcí je šikovná, ale zrovna ty dovednosti, které se požadují ve škole, jí tak dobře nejdou.
Ve školce mají smíšené třídy (což se mi líbí), hodnou paní učitelku a rozumnou ředitelkou, prostě jsem tam celkem spokojená.
No ale odpoledne místo spaní mají předškoláci předškolácké úkoly. Moje dítko chodí většinou domů po obědě, ale občas tam musí zůstat. A zrovna včera dělali početní úkoly. Já naprosto souhlasím s tím, že se učí počítat třeba do deseti a nějaké jednoduché počty, ale oni mají za úkol ty číslice i psát. Včera měli jeden z úkolů seřadit obrázky logicky, jak patří za sebou a napsat ke každému obrázku číslici, která určuje jeho pořadí. Moje dítě bylo smutné, protože to mělo špatně. Prý nevěděla, co má dělat. Nevím, jestli neposlouchala nebo nepochopila zadání, ale to není zase tak důležité, protože jednoznačně vím, že ona číslice psát neumí (takže i kdyby obrázky seřadila, tak je prostě neočísluje). A já nevidím jediný důvod, proč jí to učit psát číslovky. Měla jsem zato, že se to učí děti až ve škole, ne ve školce.
Tedy v zásadě řeším, jestli to jít probrat do školky s paní učitelkou nebo to nechat být. Ono toho stejně asi moc nevyřeším a ani nevím, jak by takové řešení vypadalo. Možná by jí dávali jiné úkoly, ale zase nevím, jestli by to dceři vyhovovalo, aby se necítila odstrčená (je taková citlivka). Jestli by to pro ni nebylo ještě horší než takhle (obzvlášť s ohledem na to, že tam odpoledne většinou nebývá).
Budu ráda, když mi napíšete, jak to vypadá u vás ve školce, vaše zkušenosti a cokoliv dalšího, co vás k tématu napadá.