19.3.2015 19:43:29 Ori_on
Re: Neoznámení nedoplatku
Společnost zpravidla vyzývá po určité době, kdy dluh vznikl, k uhrazení pohledávky. Zpravidla tam probihá i předžalobní upomínka. Vše na adresu, kterou zákazník uvedl při sepsání smlouvy apod. Tyto společnosti nemají přístup k evidenci obyvatel, takže se nedozví, že si zákazník např. změnil adresu, pokud to sám neoznámí společnosti, se kterou smlouvu uzavřel. Dále pak už nemá povinnost kontaktovat zákazníka a ve většině případů posílá elektronický návrh na zahájení správního řízení k Českému telekomunikačnímu úřadu. Tam probíhá klasické správní řízení, vyhodnocuje se návrh s dlužnou pohledávkou a příslušná korespondence se zasílá zákazníkovi - odpůrci, tentokrát už na adresu trvalého bydliště, neboť správní úřad přístup do registrů má. Pak se zpravidla - pokud si zákazník (už odpůrce) vyzvedne korespondenci, dozví, že dluží. Pokud se nedoručí, tak nastává fikce doručení, dojde k vyznačení právní moci a vše může společnost předat exekutorovi. Bohužel takto to funguje.
Odpovědět