7krásko, říká se to :)) Hele já nevím, Hejný má dva pracovní sešity a učebnici - tu nemohu najít

, takže neumím posoudit, kolik toho je, ale třeba u Hejného z druhé třídy jsme měli co dělat, abychom to stihli (tam i sami autoři přiznávají, že toho udělali moc a dá se vynechat).
SAmozřejmě si to můžeš nějak rozvrhnout a dělat jen něco, to, že já osobně bych u Hejného měla problém rozlišit, co vynechat (právě pro ten systém a komplexnost a návaznost) neznamená, že by tentýž problém měl mít každý.
Pro mě by asi spíš byla na místě otázka, proč zůstávat u klasické matematiky, jestli jde o to, aby dítě bylo zvyklé na "sloupečky příkladů", nebo na úlohy typu "zápis, výpočet, odpověď", nebo co je ten důvod. Mně třeba v Hejného matice nic nechybí, proto ke klasice nemám moc důvod.
Občas dám synovi jiné úlohy, ale to taky moc není klasická matika (třeba nějaké zaznamenávání do grafů a podobně).
Ale samozřejmě každý to má jinak, já jsem asi od ostatních získala ty předsudky "od třetí třídy už je toho víc a nedá se to dělat způsobem jako první a druhá třída" - a dost možná to není pravda.
Asi záleží, kolik čemu chcete/potřebujete věnovat. U nás asi ta priorita "spočítat toho hodně" není, matematika nás oba baví, nicméně zas tolik tomu dát nemůžeme a nechceme. Dělat dva pracovní sešity/učebnice by mě asi ničilo. (ale nikdo neříká, že se musí udělat všechno ve všem). Já tedy spíš doplňuji Hejného něčím dalším, ale rozhodně to nevidím jako nutnost.
Naopak potřebujeme dost času dát spíš češtině. tam mě děsí i rozvrhy ze škol, češtiny je tam opravdu hodně. K tomu nějaký ten projekt, druhé domškolácké dítko, další děti, zahrada, zvířata, zábava... a tak :)))