Re: Václav Klaus ml. komentuje zrušení zvláštních škol
Mám ve své třídě integrovaného kluka s těžkým mentálním + dalším zdravotním postižením. Má IVP podle RVP pro speciální školy. Není schopen dojíždět do města do specky, tak je integrovaný u nás. Má asistentku, která s ním dělá jeho práci. Učím AJ, což on v RVP samozřejmě nemá, takže v mých hodinách mají buď řečovou výchovu nebo praktické činnosti (chystá si svačinu, jde nakoupit a pod.) Vzhledem k tomu, že se každé září znovu učí podepsat tiskacím, tak nemá smysl, aby v češtině dělal sloh s ostatními a dělá si něco svého (s asistentkou). Naopak zpívá hrozně rád, tak hudebku má normálně se zbytkem třídy. Děcka se mu nepošklebují, neposmívají, ale zase ho ani moc nevyhledávají, protože si s ním nemají moc co povídat - jeho zájmy jsou asi na úrovni MŠ a osmáci jsou trochu jinde.
Myslím, že je pro ně přínosem v tom, že oni vidí, že jsou i "jiní" lidé, že nejsou zlí nebo špatní a není třeba se jich bát nebo se nad ně vytahovat. On myslím nerozlišuje, jestli jsou spolužáci "zdraví" nebo podobně postižení. Takže nejsem schopná říct, jaký přínos pro něj inkluze má (kromě zbavení nutnosti dojíždět).
Odpovědět