Re: Reforma školství
Přidám se k těm, kdo by toho změnili hodně. A napsat bych o tom byla schopná docela dlouhý elabotát.
Elaborát třeba o tom, že by se mělo přejít od kvanta znalostí, které zůstávají na povrchu a žákům jich v hlavě moc nezůstane, k hlubšímu probírání podstatných a základních věcí v souvislostech.
Nebo o tom, že by mělo být stanoveno něco jako nepodkročitelné minimum, zkrátka co musí umět i čtyřkař. Pak by se nestalo, že spolužačka mého syna odcházela ze ZŠ a netušila, jak vypočítat 10 % z 5000. Co si asi odnesla z matematiky o goniometrických funkcích a rovnicích o dvou neznámých?
Mám pocit, že škola zůstala o pár desítek let zpátky. Ale pozor, nejsem jen pro školu hrou a i "biflování" má svůj význam.
S románem radši přestanu, ale dodám, že máslo na hlavě mají i někteří rodiče. Ti, kterým jde o známky a ne o vzdělání, ti, kteří školu "podrážejí" buď nezájmem o dítě nebo jsou přehnaně "protektivní".
Odpovědět