| perdita | 3248 |
|
|
30.12.2010 13:15:54
Lucul, to je zajímavé. Mám dceru, která je dost napřed, o čtení ani nemluvím, v šesti přečetla např. čtyři díly HP, ale ji škola nebaví. Má pocit, že se tam nic neučí, že je to pořád dokola. Nepovažuju ji za MN, to je syn, to je něco jiného.
Taky jak se tu mluvilo o tom, že čtenáři si sami čtou z čítanky apod., tak to se mi při naší zkušenosti taky nelíbí. Nic to nemotivuje, děckám to moc nedává, často se cítí spíš na druhé koleji. Spíš bych si jako učitelka dala tu práci a zadala samostatnou práci, která by vyžadovala práci s textem nebo něco na porozumění textu. U nás děcka - když chcou - píší referáty podle encyklopedie, ale ani to není moc šťastně zvolené. Je to ale podle mne lepší, než je jen tak nechat, aby si něco četli a neotravovali. |
| š. |
| • |
30.12.2010 12:10:10
Myslím to tak, že např. my máme 3 bratránky, žijící na polosamotě, pro nás jediná možnost jak pobýt v rodinném kruhu v přírodě... Ovšem tyto 3 bratránci tráví většinu času u PC her a playstation, navíc u těch nejblbějších - střílečky, bouračky...Zájmy skoro žádné, jako večerníček - Kobra 11 a podobné chuťovky, je jim 6,9,11..., děje se tak stále, takže ten nejmladší to má tak odmalička... Pro mně otázka - jezdit tam, aby syn měl kontakt s bratránky a pobyt v přírodě..., ale díky nim zná věci - odporné střílečky apod., které by u dětí známých vůbec nepoznal? a nechyběly by mu..?
|
| Tragika | 61116 |
|
|
30.12.2010 10:53:09
Š, nerozumím tvé otázce. Až na tchána s Alzheimerem, kterého vidím jednou za rok, žádné příbuzné nemáme.
Děti v sousedství vidíme maximálně na kopci při sáňkování, či v létě na dětském hřišti. Ve 4,5 letech se o nějakém velkém kamarádství asi nedá mluvit. Do žádného kroužku syn v tomto věku nechodí. Kubulo, to je zapeklitá situace. Syn odcházel ze třetí, či čtvrté třídy? Jak se má na nové škole? Já si myslím, že vzhledem k pomalejším osnovám, je přestup z WŠ na jinou školu, před ukončením celé devítileté docházky, obrovský problém. Možná se mýlím. Škoda, že nepíšeš nic konkrétního. Opravdu by mne zajímalo, kde byl zakopán pes a jak se projevovala učitelka, kvůli které syn musel školu opustit. Kdybys měla čas a chuť a nechtěla věc rozebírat tady, byla bych ráda za tvůj mail. |
| perdita | 3248 |
|
|
30.12.2010 9:46:00
Autorko, nedala bych. Mám takové dvě děti, přístup v první třídě na WŠ znám, nedala bych. Na druhé straně ač jsem příznivcem alternativních a kreativních přístupů k učení, jsem odpůrcem antropozofie, či jak se to zove, takže bych nedala ani dítě, které se učí pomalu.
|
| Kubula K. | 30211 |
|
30.12.2010 9:34:54
Souhlasím s Tragikou, taky neznám děti, které prošly waldorfem a jsou z nich životní ztroskotanci. Taky souhlasím, že extrémně záleží na osobě učitele. Můj syn před dvěma měsíci odešel z WZŠ právě z tohoto důvodu. Byli jsme sice ochotní se nadstandardně podílet, dokonce bych řekla, že jsme byli jedni z nejaktivnějších rodičů, ale nějak to nikdy nestačilo. Dále jsme se s učitelkou nemohli dohodnout, jestli a jakým způsobem od ní budeme dostávat informace, které jsme považovali za důležité.. Nakonec jsme měli dojem, že učitelce regulérně "hráblo" a nebylo boha, který by s tím něco udělal. Nakonec nám bylo jasné, že na škole zůstane buď ona, nebo naše dítě, oba určitě ne. No, zůstala ona, ačkoliv jsme dělali, co jsme mohli, aby to bylo naopak. Přesto se mi na waldorfu hodně věcí líbí, mít jistotu, že se dítě dostane k učiteli, který má všech pět pohromadě, asi bych o něm znova uvažovala. Tu naši situaci považuju z větší části za selhání jednotlivce, i když je pravda, že "systém" (rozuměj waldorfské kolegium, w. asociace apod.) se taky moc nepředvedl. PS Pravda je, že na w. škole existují děti, které nehrají počítačové hry, ale je jich naprostá menšina. Na druhou stranu jsem nikdy neměla pocit, že je to mezi ostatními hendikepuje. Tolik moje tříletá zkušenost. ![]() |
| Š. |
| • |
30.12.2010 0:37:26
Tragiko, já jsem velký waldorf. příznivec, ale , jak řešíte newaldorf. příbuzné, děti ze sousedství a newaldorfských kroužků?
|
| Tragika | 61116 |
|
|
29.12.2010 23:24:42
Napíšu ti mail
|
| 16.5Salám&Lajka14 | 5453 |
|
|
29.12.2010 23:23:42
Tragiko,
už jen smazaný, protože jsem právě vylezla z vany. O co šlo? |
| Tragika | 61116 |
|
|
29.12.2010 23:22:55
Monty, jdeš s křížkem po funuse. Viděla jsi to téma ohledně mé genetiky, které smazala Roni? Asi zasáhla má matka. Ta má totiž opravdu dlouhé prsty.
|
| 16.5Salám&Lajka14 | 5453 |
|
|
29.12.2010 23:16:33
Nechci být za kverulanta, ale nezáleží taky hodně na tom dítěti?
Škola přece není samospasitelná. Alternativy ve školství jsou mi spíš sympatické, ale základ je podle mne stejně v rodině a v dítěti samotném. |
Edudant a Francimor od Karla Poláčka v Hudebním divadle v Karlíně
Tipy na vánoční dárky pro celou rodinu
Vítání sv. MartinaBlansko
Autismus – Porozumění je začátekPlzeň-město
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem
Kreativ Ostrava 2025Ostrava-město Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.