| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Waldorfská škola

  (?)
[<<Předchozích 60] Názory 6170 z 647  [Dalších 577 >>]
Šárinka 82 132326
21.2.2014 9:40:04
Uvažuju o zapsání na waldorfskou školu mojí dceru. Jsem ale v rozpacích, už jsem o tom přečetla plno diskusí a pořád z toho nejsem moudrá. Každý říká něco jiného. Proto mě zajímá váš názor zda dítě dát nebo nedát na tuto školu. Dcera nemá žádný problém se začleněním do kolektivu ani s autoritami.
Jana
  • 
20.1.2014 18:40:53
Tak jen pro úplnost, identitu neměním, píši jen pod Jana, učitelka nejsem ani náhodou. Připadáš mi trochu mimo, ale to mě fakt netrápí~z~
ALL 4469
19.1.2014 22:13:24
A šťastného života už vůbec ne...
ALL 4469
19.1.2014 22:10:34
madlenko, ty jsi ale vážně dost útočná.
Jinak nevím, proč tolik řešíš tu tužku, to opravdu není alfa a omega budoucí kariéry...
madlenka+2 103220
19.1.2014 19:07:52
"Hmm, v naší waldorfské školce je 75 dětí, můžu říct, že určitě se žádné neučí s tužkou a pastelkami, tyto děti dál vídám ve škole a ani u jednoho nikdy nebyl problém, že by už ve školce nedržely tužku nebo pastelku."

Jsem přesvědčená že lžeš, protože nevěřím, že statisticky je možné, aby ze 75 dětí žádné nemělo problém s držením tužky a to ani v případě, že by všech 75 dětí prošlo běžnou školkou a celou dobu tam kreslilo pastelkami. Podle statistiky to tak nemůže být, v každé třídě je několik dětí, které mají problém s držením tužky.


Nevím, proč měníš svoje identity, včera Jana a dnes Pruhovaná? Dost smutný, taková neupřímnost u Waldorfské učitelky... To je právě to, o čem jsme psala - jen jsi to potvrdila Jano - nebo Pruhovaná ~a~~a~~a~
Šešule 94264
19.1.2014 14:10:25
Stejně jako kdekoli jinde, i ve waldorfské škole je to o lidech. Samotný systém podle mě nezaručí, že to bude mít dítě s problémama lepší. Mám zprostředkovanou zkušenost, kdy se naopak dyslektikovi výrazně ulevilo po přestupu z waldorfské na klasickou základku.
Jeden čas jsem se o wš docela zajímala a došla jsem k tomu, že bych tam dítě spíš nedala, než dala. Klasická vstřícná škola mi přijde lepší.
A to, že ti někdo dporučoval wš může znemanat jen to, že má předsudky, že wš je pro pomalé a hloupější děti~d~
Jana
  • 
19.1.2014 14:01:06
"Milá Jano, nevím na základě čeho usuzuješ, že tomu nerozumím. U nás děti kreslily výhradně voskovými bločky a pokud se za 3 roky dítě ve školce nenaučí kreslit pastelkou (přesněji nikdy během 3 let nedostane tu možnost), pokládám to za problém. Předškoláci v rámci předškolní přípravy pletli košíky a vyráběli skřítky z hlíny, to ti skutečně připadá v pořádku?!?!?"

Hmm, v naší waldorfské školce je 75 dětí, můžu říct, že určitě se žádné neučí s tužkou a pastelkami, tyto děti dál vídám ve škole a ani u jednoho nikdy nebyl problém, že by už ve školce nedržely tužku nebo pastelku. V čem vidíš ten problém? Moje děti tím prošly i oni a jejich spolužáci píší v současnosti perem tužkou a žádný problém u nich nevidím, takhle totiž vznikají fámy a nepravdy.
Tady nejde o to, co nejdřív to dítě naučit, ale začít, až je na to připravená ruka, a asi tomu opravdu nerozumíš, protože právě to pletení košíků a vyrábění všeho možného tu ruku mnohem více rozvíjí než předčasná tužka v ruce, takže ano, připadá mi to v pořádku.
ALL 4469
19.1.2014 13:17:54
Té angličtiny bych se nebála, to jsou několik let jen básničky a písničky...
ALL 4469
19.1.2014 13:16:27
S dysfatikem zkušenost nemám, s waldorfskou školou ano.
Třídní schůzka 1x za měsíc (kdyžtak se občas vynechá, no ~;)).
Slavnosti: 1x za rok jeden víkendový den adventní jarmark, 1x velikonoční jarmark, 1x akademie. Účast na přípravách a na samotné akci je sice vítaná, ale nikoliv povinná. U nás má třeba každou z akcí na starosti jedna třída (tedy rodiče), takže organizace připadne na každou třídu jednou za celou školní docházku. Opět je to ale založeno na dobrovolnosti.
V prvních dvou až třech třídách možná občas nějaká slavnost navíc - připadají v úvahu asi dvě na podzim a jedna před Vánoci, záleží na třídě a učiteli, obvykle všední den v podvečer, opět to samozřejmě není povinné ! (asi tak jako obvyklá besídka). S rostoucím věkem dítěte počet akcí klesá.
Největší práce rodiče čeká s tvorbou čítanky - ve spolupráci s ostatními rodiči a podle představ učitele. Je to ale hezká práce.
Pomoc je vítaná (ale opět ne povinná!) při některých akcích během roku - třeba při stavbě, při orání...
Nic moc víc se od rodičů nevyžaduje, u nás například nejsou téměř úkoly,takže v běžný všední den i o víkendu pohoda. Ale to je zase různé.
Děti jsou opravdu v pohodě, až moc.
Mne osobně překvapilo, že někteří učitelé stejně dávají poznámky, i když asi o moc míň než jinde. Takže mi připadá maličko to nálepkování zlobivců i tady, na rozdíl třeba od školky, kde to fakt nedělali. Ale holt každý učitel to tak elegantně nezvládá, jsou to taky jenom lidi. ~d~
ALL 4469
19.1.2014 13:04:08
Ale hodně samozřejmě záleží na učiteli. Takže pokud byste uvažovali o přestupu, doporučuju nejdřív se důkladně seznámit s učitelem, mluvit s ostatními rodiči, navštívit konkrétní třídu při vyučování, účastnit se nějaké třídní akce (nejlépe i s dcerou, ať vidíte, jak na reaguje) atd.
[<<Předchozích 60] Názory 6170 z 647  [Dalších 577 >>]

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.