| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Montessori škola

  (?)
[<<Předchozích 270] Názory 271280 z 812  [Dalších 532 >>]
Manka+Cipísek 100730
16.6.2016 12:53:54
Margarit, je skvělé, že máš šikovné, pečlivé děti, které se s nadšením vrhají na domácí "projekty". Ale každý není takový. Můj syn je dost lempl, i když chytrý, takže mu na jedničky stačí co pochytí ve škole, ale domácí úkoly odflakuje jak může. Ty to asi očividně neznáš, ale u dětí, které školu zase tak neprožívají jsou různé domácí projekty opravdu úkoly pro rodiče. Minimálně musí dítě k tomu dokopat, kontrolovat a opravovat.
A opravdu se mi nelíbí představa školy kam si chodí hrát a vědomosti má dohánět doma s rodiči. Málokterá matka si může dovolit zůstat doma a nahrazovat výuku. Můj pocit je, že tyhle "alternativy" jenom přesouvají práci učitelů na rodiče.

Škola kromě vědomostí má dítě podle mě vést také k tomu, že v životě existují i nějaké ty povinnosti, pravidla a řád. A naučit se co je k životu třeba a nemůže to být vždycky jenom děsná zábava a bžunda. Nebráním se různým vsuvkám, osvěžením, neříkám, že se musí jenom sedět v lavici, ale mělo by to pořád být postavené na tom, že má dítě nějaké povinnosti a pravidla. A že je třeba se naučit i věci, které sice nejsou zábavné, ale pro život důležité.

Kdyby můj syn chodil do nějaké alternativní školy, tak zvlčí úplně. Na domácí úkoly je lempl, zapomíná, odflakuje. Výuka na něj probíhá pomalu, hodně se i nudí. Vidím na něm, že by mu naopak velmi prospělo, kdyby tempo výuky bylo trochu rychlejší.

Také nevím, o jakém drilu může být řeč u dětí na prvním stupni zš. Pokud není dítě výrazně mentálně zaostalé, tak zš snad zvládne každý.
Monty 129940
16.6.2016 12:36:46
Dano,
znám něco podobného. I od sebe - my dostali v první třídě učitelku, která šla za pár měsíců na mateřskou, do konce první třídy se to furt nějak pytlíkovalo suplem, a co si tak pamatuju, dětem to vůbec nesedlo, protože ti suplující k nim neměli žádný vztah a ani je neznali jménem.
Syn zas měl čerstvou absolventku, co byla taky strašně hodná, nedávala teda samý jedničky, ale ty nároky byly prostě nižší než ve vedlejší třídě. A syn sám dneska tvrdí, že jsou na tom áčáci líp, protože se naučili makat už v té první třídě.
Federika 14090
16.6.2016 12:26:00
No jo,Dano, to je spíš o učitelce, nevím. Základ se dá naučit různým způsobem.
Dana 143148
16.6.2016 12:24:33
Já zase alternativu pořádně neznám, tak se nemohu k tomu jednoznačně vyjádřit. Jen vidím z okolí, že tam jdou děti, které mají nějaký problém. Já mohu jen soudit z naší školy, kam chodí synové. Starší začal chodit do třídy, kde měl přísnou starší učitelku, která vyžadovala hezké psaní, honila je i v počtech a čtení. Měl ji až do páté třídy, kdy šla do důchodu. Násobilku a vyjmenovaná slova musel umět nazpaměť, učili se spoustu básniček. Vycvičila se mu tak paměť, že ani teď na druhém stupni nemá problém si vše dobře pamatovat včetně angličtiny. Druhý syn měl mladou, hodnou a oblíbenou učitelku. Byla ale příliš nenáročná, pořád měli všichni jedničky bez jakéhokoliv úsilí. Syn sice chodil do školy rád, ale nenaučil se pořádně ty základy. Na to se pak nabalovalo další a další a ve výsledku ho musím učit sama.
kachna_ 144932
16.6.2016 12:10:10
u nás jich je deset a bude i ve druhé třídě (pokud teda nezůstane stejná učitelka, to pak nevím, kolik by jich zbylo).
Držím palce, ať to dopadne ve prospěch dcery!
Eržika. 36295
16.6.2016 12:03:36
tak u nas projkety na doma dostávají/dostávaly minimálně....
TaJ 81121
16.6.2016 12:02:37
Maargitt, ono to je pak na přístupu rodičů...pro některé je už od první třídy důležité, aby děti nebyly nijak pozadu, aby se jednou dostaly co nejvýš...a pak jsou rodiče (mezi než se počítám i já), kteří chtějí hlavně aby jejich dítě bylo ve škole v pohodě a aby škola neznamenala pro celou rodinu opruz nebo dokonce peklo...což doufám u nás docela vyšlo, syn je v klidu, žádné hromady domácích úkolů ani učení doma nemá a přesto pořád postupuje dál, ledacos umí i napřed, protože se o to sám zajímá, tak mu to ukážeme...paní učitelka je známkuje tak nějak průběžně, větší písemku mají tak jednu za pololetí, jinak průběžně malé pětiminutovky a testíky, které se nijak dopředu nehlásí, takže prostě průběžně ví, jak na tom kdo je...takže žádné stresy typu "zítra bude velká písemka..." a jde to taky...
Federika 14090
16.6.2016 12:00:54
no co,dyž občas omezíš tys prominutím sr..., tak tam najde i spoustu užitečných věcí:-))
Federika 14090
16.6.2016 11:58:23
Maargit, ono to je právě o těch detajlech.:-))Ale měla by to pochopit i od trenérek, ty by ji měly opravovat..
Federika 14090
16.6.2016 11:57:12
Adelinko,proč?
Mý děti projekty strašně baví, dobrovolně nad tím tráví spoustu času, většinou jim to i dost přinese a rodiče tím"obtěžujou" minimálně. Občas něco vytisknout na barevný tiskárně, kterou oni nemají a tak..
[<<Předchozích 270] Názory 271280 z 812  [Dalších 532 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.