| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Respektovat a být respektován

Soutěžte s muzikálem Edudant a Francimor

Vyhrajte vstupenky na skvělý muzikál do Hudebního divadlo v Karlíně!

  (?)
[<<Předchozích 1130] Názory 11311140 z 8637  [Dalších 7497 >>]
.Katka 3847
3.6.2013 0:07:07
A ještě doplním, třeba ten příklad s kolem by se dal nejdřív řešit tak, že bychom se s dítětem zamysleli, co vlastně mu brání kolo uklízet. Třeba co já vím, spěchá k večeři nebo se mu špatně otvírají vrata nebo něco, a pokusit se to nějak zjednodušit. Aspoň teoreticky teda.
.Katka 3847
2.6.2013 23:58:13
Pokud si dobře pamatuju, tak když partnerský přístup selže, je podle Kopřivů na místě "jednostranné opatření", tj. nechtěné činnosti zabráním z pozice autority, např. lezeš do kaluží ve svátečních šatech, tak budeš muset jít za ruku, necháváš soustavně kolo neuklizené a jen náhodou ho nikdo neukrad, tak ti ho na týden zabavím (to bylo na kurzu, nepamatuju se, jestli je to tak popsáno i v knize)
Mirek_ 118172
2.6.2013 22:40:19
Pam-pelo, tahle tvoje slova mi přijdou podnětná, budu o nich přemýšlet.

Mikeš+ 3 holky 30347
2.6.2013 21:48:25
Neodpovím na otázku, ale mám pocit, že tyhle knížky s "návody na děti" nejsou to pravé ořechové. Třeba zastánci RaR mi přijdou poměrně fanatičtí, ale když se zeptám, co dělají, když jim děti na přirozené důsledky kašlou nebo přirozené důsledky komplikují chod rodiny, nedovím se nic moc. Podobně fanatická mi přijde jedna důležitá paní, která prosazuje principy RaR vsunuté do vzdělávacího programu Začít spolu, ale každá druhá věta si vlastně odporuje a řešení problémových situací prostě není.
Já bych řekla, že každé dítě a jeho rodiče tvoří jedinečnou kombinaci a vychovávat podle příručky prostě nemůže fungovat, protože ta zas vychází z jiné kombinace lidí a zkušeností, sociokulturní situace.
Eržika. 36295
2.6.2013 21:13:58
Suzo, jo. ~;)

Můj puberťák ví už od pátka, že toto bude podmínka. Může se podle toho zařídit, mě je ukradený, kdy se to bude učit. Navíc se ve většině případů spokojím s dotazem, že na to nezapoměl a namátkovým dotazem, co tam jako bylo. Jsou to jeho známky, ne moje. Škola bohužel s RaR nepracuje.

U menšího dítěte s přístupem RaR ve škole mě škola neobtěžuje známkami, ani přípisy - neumí, vyrušuje, neměl - a vyřeší si to sama beze mě. Přirozenými důsledky. ~;)
helena + veverčátka 92783
2.6.2013 19:19:30
My máme vybavení do louží luxusní. Bydlíme na vsi takže i nezbytné, takže v tomto směru výčitky nemám, ale některé aktivity jsou na neopren a to už se mi zas tak nelíbí. Notabene cesta do města může být také vyzivna. A to už není o tom jestli jsou obleceni, ale jak dlouho zůstanou v suchu..
Monika 123907
2.6.2013 18:00:00
No, tak to asi záleží na situaci - když jdeš na tramvaj a pak jedeš někam "do civilizace", tak prostě nechceš, aby do louží lezly, a to v téhle diskusi jde - jak dosáhnout toho, když fakt potřebuješ, aby poslechly, takových situací je milión a nejde se jim asi vždycky vyhnout ...
malamorska 36987
2.6.2013 17:57:45
Mám k RaR podobné otázky jako Ty.

Ptala jsem se na to loni pana Kopřivy na semináři... a řekl, že pokud se dítě nezachová správně ani po vysvětlení smysluplnosti/oprávněnosti... že si má rodič položit otázku, zda je jeho požadavek OPRAVDU smysluplný a oprávněný (a není tedy na čase například přehodnotit postoj rodiče či změnit pravidla).....
Monika 123907
2.6.2013 17:57:35
Já řvu a případně fyzicky odtahuju z těch kaluží :-) A pokud jsem přesvědčená, že mé požadavky jsou oprávněné, tak je teda prosazuji - jako například, že před spaním bude dětský pokoj uklizený min. tak, že se nebude nic válet po zemi - dětem jsou přirozené důsledky ve formě toho, že se na tom v noci zabijou, až půjdou čůrat, příp. se to stane mě, až tam půjdu za někým křičícím ze spaní, naprosto šumafuk (plus mi ten nepořádek prostě vadí a když mám respektovat já je, tak oni mě snad taky? :-))
destenka + 01/09 + 01/11 81704
2.6.2013 17:07:29
Mému dítěti jsou přirozené důsledky taky u p... Jsou příliš slabé, aby motivovaly. Snažím se aspoň ten trest nějak rozumně vysvětlit, aby to mělo nějakou logiku. Třeba že když je na mě hnusný, jsem naštvaná a nemám tedy nejmenší chuť jít něco udělat pro něj, tedy nepustím pohádku.
[<<Předchozích 1130] Názory 11311140 z 8637  [Dalších 7497 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.