
Vyhrajte vstupenky na skvělý muzikál do Hudebního divadlo v Karlíně!
| Hanka |
| • |
6.7.2014 19:36:39
maargit,
tak to je trochu starší, než jsem myslela. Ve školce taky utíká od práce, když po ní něco chce paní učitelka? Někdy děti tohle dělají jen rodičům, ale ve třídě se přizpůsobí snadněji. I tak bych šla metodou drobných kroků a povzbuzování k dalším. |
| Kaja222 | 116819 |
|
6.7.2014 19:36:26
to se muze jeste 10x otocit...
|
| Hanka |
| • |
6.7.2014 19:33:44
Hele, maargit, to dítě je evidentně ve školce. Tu dvojku (která, mimochodem, není moc lehká) se nemusí naučit jako z písanky, nemusí ji zvládnout ani jako hodně škrábající prvňák. Když jí to zkritizuješ, tak to při své povaze zřejmě nebude zkoušet znovu, a když to nebude zkoušet znovu, tak se to nenaučí líp. Je to prostě krok v učení. Když dítě začíná kreslit postavy a kreslí typické hlavonožce, taky mu nezačneš vykládat, že to je špatně, že mu tam chybí tělo.
|
| Ropucha + 2 | 120300 |
|
|
6.7.2014 19:27:36
maargit, a když jí navrhneš, aby se nebála a zkusila to znovu, že na další pokus se jí povede určitě lépe, že jí věříš, nepřijme to? Nezkusí?
|
| Persepolis | 107413 |
|
|
6.7.2014 19:25:54
Nech ji žít.
Taky jsem povahově jiná než dcera, jsem povahově jiná než má matka a přesto si s oběma rozumím. |
| Hanka |
| • |
6.7.2014 19:25:18
Postupovat od malých věcí k větším, složitějším? U čísel nepředepsat čísla k opisování, ale k "psát přes" (nevím, jak to nazvat)? Nezačít několika čísly, ale po jednom? Neklást příliš vysoké nároky (výsledek, který se jeví děsný tobě, nemusí být děsný objektivně, třeba nemáš dostatečnou představu, co by bylo vzhledem k věku dobré). Ukazovat od začátku postupy, nenechat zkusit samotnou a pak "ne, tohle není dobré". Zkoušet nové věci postupnými drobnými kroky, aby viděla, co se jí daří? Omezit kritiku a nátlak, i když nechtěný, ve stylu "tohle bys měla zvládnout"?
|
| Ropucha + 2 | 120300 |
|
|
6.7.2014 19:23:38
Liško, na základě vlastní zkušenosti ti mohu poradit snad to, aby ses snažila dceru maximálně akceptovat takovou, jaká je, a nesměrovat ji podle svého založení a svého vidění světa.
Já jsem také úplně jiná, než moji rodiče, a oni to obtížně přijímali a pořád se mě snažili formovat podle toho, co ONI viděli jako správnou cestu. Což jsem nesnášela a v pubertě jsem to někdy vnímala jako opravdu značné utrpení. Asi to je dost běžné, každý si myslí, že jeho pohled na život je správný a že jeho povinností je vést i své děti k té "správnosti". Mé vztahy s rodiči se nakonec urovnaly v dospělosti, když jsem se osamostatnila, rodiče se smířili s tím, že jsem hotový člověk s nárokem na vlastní názory, já jsem zase uznala, že každý dělá v roli rodiče to nejlepší, co umí, a má nárok na chyby. Ta komunikace v pubertě se dá asi nejlépe zvládnout tím, že se rodič maximálně snaží vžít do dítěte, nejde na něj násilím, má svatou trpělivost a nadhled a smíří se s tím, že dítě má právo být úplně jiné, než by rodič chtěl ![]() |
| Hanka |
| • |
6.7.2014 19:18:39
Jistěže nemusí být po nikom, ale obvykle se dítě někomu v rodině povahou podobá (není stejné). To se jaksi nevylučuje s tím, že je svoje.
|
| Linda V. | 133041 |
|
|
6.7.2014 19:10:30
Komunikace by mohla drhnout, i kdybys porodila svoji kopii.
|
| Kafe | 134466 |
|
|
6.7.2014 19:03:52
Mně nevadí, že je jiná než já, ale komunikace občas drhne.
|
Edudant a Francimor od Karla Poláčka v Hudebním divadle v Karlíně
Tipy na vánoční dárky pro celou rodinu
Autismus – Porozumění je začátekPlzeň-město
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem
Kreativ Ostrava 2025Ostrava-město
Beseda a autogramiáda Aleny MornštajnovéPraha 1 Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.