| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Máme doma předškoláka

Soutěžte s muzikálem Edudant a Francimor

Vyhrajte vstupenky na skvělý muzikál do Hudebního divadlo v Karlíně!

  (?)
[<<Předchozích 1200] Názory 12011210 z 6858  [Dalších 5648 >>]
Monty 129940
19.3.2015 23:53:50
qweeerty,
já z biologie dokonce maturovala. A za jedna.
Přesto nesdílím tvůj názor, že jsou všichni chlapi díky testosteronu stejní, protože zkrátka NEJSOU.
Mmch., nevšimla jsem si, že by se Mickey před vyrovnáním hladiny testosteronu choval jako paní učitelka, co nutí děti sedět tiše v lavici a vyplňovat cvičení 1b. ~;)
Mr. Miçkey 124689
19.3.2015 23:52:40
Matne si pamatuju, ze syn pri zapisu namaloval neco jako ruzovyho dinosaura.
Postavu vcetne krku, prstu atd. nenakresli doted, a to mu bude v lete 9~t~ to by se skolni dochazky asi nedozil.
úča
  • 
19.3.2015 23:50:54
Jedná se o to, jestli je dítě schopné splnit konkrétní zadání a o to, jak ta postava vypadá, dá se z toho pár věcí odhadnout ohledně grafomotoriky. Děti se to mohou učit, to vůbec nevadí, spíš naopak.
Monty 129940
19.3.2015 23:50:52
qweeerty,
sorry, na tohle já nehraju. Ale jestli se ti to takhle líbí, dál bojuj za "mužský" a "ženský" svět. Mně se to nelíbí, z praxe vím, že je to kravina, často dokonce škodlivá kravina, takže zůstávám na druhé straně barikády.
Pohlavní hormony samozřejmě ovlivní CHOVÁNÍ, ale neovlivní CHARAKTER. Ovlivňují pouze jednu jedinou složku toho chování, které se v přírodě říká "pud". My jsme se od toho pudu trochu posunuli a máme i něco jako individualitu, a to na poněkud vyšším stupni, než ostatní zviřátka. ~;)
Monty 129940
19.3.2015 23:46:17
Ne, já mluvím o chování a o stylu přemýšlení, a právě proto ti píšu, že je to blbost. Ty přisuzuješ lidem vlastnosti podle druhotných pohlavních znaků. Já ne. ~;)
vlad. 38059
19.3.2015 23:45:51
Qweerty, to je ještě dobrý. Švédští soudruzi už došli dál, snaží se školkách zavádět bezpohlavní výchovu.

http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/ve-svedske-skolce-jsou-jen-bezpohlavni-deti_207040.html#.VQtQxdKG_Sg
v v 134505
19.3.2015 23:45:05
To zní Delete rozumně.
Monty 129940
19.3.2015 23:45:05
qweerty,
jak pro který kluky a jak pro který holky.
Mně nikdo "jako kluka" nevychovával, a přesto pro mne to, co píšeš, byla maximální možná pruda a od první třídy jsem měla víc černých puntíků za chování než jakýkoli kluk. V čem to asi bude? Že by v tom, že povahu člověka neurčuje jeho přirození? ~;)
Monty 129940
19.3.2015 23:43:00
qweerty,
a jakej z toho plyne benefit? Že v tobě někdo vidí ženu?
Já vychovávám dítě k tomu, aby na lidech viděl osobnost, charakter, a neházel je do předsudečných škatulek podle toho, jestli mají kozy nebo ptáka. Ostatně mám pocit, že i to, že nosí dlouhý vlasy je jeho osobní boj proti hloupým předsudkům v tomhle směru.
Delete 8214
19.3.2015 23:42:48
Prazando,

je to tak nějak, jak píšeš, tedy že postava je obecná a předpokládá se, že je každému dítěti blízká. Neznamená to, že to každé dítě musí hned chtít kreslit, ale když už to má nakreslit, má možnost se opřít o něco, co zná. No a jak už tu padlo, čwský školský systém je nastavený tak, že jsou dané nějaké tabulkové hodnoty a stěmi se porovnává. Takže na postavu holt tabulky jsou, na autobusy ne. A nemyslím, že je to ženskými, tohle nevymýšlel jeden člověk, ale celá řada a nejen psychologů a na něčem se dohodli.

Sama nakreslená postava o školní zralosti moc neřekne, ale je to jeden z mnoha ukazatelů, který může dokreslit obrázek o dítěti, jak na tom je. Navíc jde o ukazatel hodně orientační. Ani jedno mé dítě postavu nekreslilo ani u zápisu, ani v PPP (vyšetřením na školní zralost prošly všechny, dvě kvůli předčasnému nástupu, dvě kvůli možnému odkladu), ani ve škole, kde učím, se postaba nekreslí. Měla ji ve svém testu jen dětská doktorka na pětileté prohlídce a to jen proto, že používá standardní orientační test školní zralosti.

Jinak ony detaily, jako počet prstů, uši, vlasy apod. jsou asi nejméně důležité. Mnohem podstatnější je umístění postavy do plochy, proporce jednotlivých částí, velikost vzhledem k velikosti plochy....to je něco, co se moc naučit nedá. Dítě, které má problém s orientací v ploše prostě neodhadne, jestli má "to něco" (a je fakt jedno, jesli autobus nebo postavu) uprostřed, jestli se mu tam vejde, jestli hlava není moc malá nebo moc velká....to je něco, co musí opravdu dozrát, co se dá sice cvičením trochu popohnat, ale když to není, tak se holt musí počkat....

Problémy nastávají, když něco už zralé je a něco ještě ne, takže v jednom ohledu už se nedá čekat, v jiném by to třeba chtělo ještě rok, dva....
[<<Předchozích 1200] Názory 12011210 z 6858  [Dalších 5648 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.