
Vyhrajte vstupenky na skvělý muzikál do Hudebního divadlo v Karlíně!
| TaJ | 81121 |
|
|
21.10.2014 17:56:08
Pražando, na odklad to tedy zatím fakt nevidím, za rok bude někde jinde...jinak všechny tyhle věci se právě teď učí ve škole můj 6,5 letý prvňák - sčítání, odčítání a porovnávání do 5, hláskování krátkých slov - PES...se slabikami MA...teprve teď začali....sčítat a odčítat do 5 uměl už o prázdninách, jinak umí napsat téměř všechna velká tiskací písmena, jednotlivě je i přečte, ale slova z nich dohromady taky nedá...číselnou řadu uměl vyjmenovat víc než do stovky už taky dřív, ale ve škole to k ničemu nepotřebuje... hlavně neporovnávat
...v 5 letech bych tohle fakt neřešila![]() |
| Beruška+J02A07T10 | 48718 |
|
|
21.10.2014 17:53:22
pražando, na to ti jen řeknu - není 5ti leté a 5ti leté.. ono pětileté dítě je i 5 let 11 měsíců a 29 dní.. a na tu holčičku na videu jen řeknu, ano šikovná, ale maminka by se víc měla zaměřit na to, jak holčička špatně vyslovuje než na to, aby ji biflovala písmenkové složení slov :( ikdyž z videa se těžko pozná, jestli to je z hlavy hočličky, nebo maminky.
můj nejstarší když se nudl... kolem páteho roku když byl nemocný psala jsem mu příklady a on je počítal, a vysoké příklady.. jen jsem to nenatáčela a nevystavovala ho na youtube |
| Monty | 129940 |
|
|
21.10.2014 17:49:32
Hanko,
no jo! ![]() |
| Beruška+J02A07T10 | 48718 |
|
|
21.10.2014 17:47:48
ještě bych se krom té výslovnosti, držení tužky, tvarů a barev zaměřila na sebeobsluhu - možná se to bude někomu zdát jako samozřejmost.. ale učky v prvních třídách si na to taky dost stěžují
že si děti nemyjí automaticky ruce po WC, že si neumí vytřít zadek, zapnout knoflík a zip u kalhot, že se loudají s oblékáním převlékáním, že si neumí zavázat boty... že si nepoznají svoje věci, tak na todle bych se zaměřila. ne na psaní čtení a počítání, když dítě samo nechce. |
| Hanka |
| • |
21.10.2014 17:43:18
MOnty,
takže tvůj syn je vlastně dysrafik ![]() |
| Beruška+J02A07T10 | 48718 |
|
|
21.10.2014 17:43:12
monty můj 12 ti letý si neumí zavázat tkaničku tak, aby mu vydržela zavázaná dýl jak tři kroky (má AS), ale co no.. tak mu boty kupuju na sucháče.. nebo nazouvací, jediné tkaničkové musí mít na házenou, tam je potřeba, aby noha byla stáhnutá a když s emu to potřetí rozváže na trenálu, tak mu je zaváže trenér, už to o něm ví, že s tím bojuje a na závodech mu je zavazuje na dvojitou kličku rovnou...
|
| Beruška+J02A07T10 | 48718 |
|
|
21.10.2014 17:40:21
třeba to ty děti baví.. moje všechny tři děti mají fascinaci čísly, můj 4 a 4 měsíce počítá do deseti, přesto, že ještě neumí kloudně ani mluvit (opožděný vývoj řeči), z lega postaví úžasné věci jak podle návodu, tak z vlastní hlavy.. mluvím o stavbách o stovkách kostek.. žádná auta z 20 a přesto si neumí pořádně ani nazout boty.. a co jako?
jeho sourozenci v jeho věku oba plyně mluvily, ale prostřední třeba nevydržela sedět - má ADHD a co že to umí děti kamarádek? Njestarší v pěti uměl počítat do tisícky, sčítal odčítal tak do stovky, uměl anglická slovíčka, občas přelouskl slovo.. ale neuměl jezdit na kole.. a děti okolo to všechny už uměly.. a co jako? syn od kamarádky ve třech letech mluvil naprosto plyně a měl obří slovní zásobu..byl nadaný na kreslení keramiku a co jako? do první třídy se rozdíly srovnaly, můj nejstarší přesto, že se naučil jezdit na kole až v osmi letech, tak jednak už v deseti by to nikdo nepoznal a druhak se dostal na dvě gymnázia.. to že to umí děti kamarádek neznamená, že to je nutná znalost a už vůbec to není nutná znalost pro vstup do první třídy.. pokud ho to nebaví, tak ho to prostě nebaví.. a nenutila bych ho.. určitě umí něco, co jiné děti neumí.. osobně po zkušenostech na co si u nás nejvíc stěžuje pí učka prvňáčků - ne na to, že děti neumí.. že by někdo neuměl přečíst písmenka, nebo čísla.. stěžuje si, že se děti nevydfrží soustředit, že neumí poslechnout pokyn učitele, že špatně vyslovují a špatně drží tužku, já jsem se u svých předškolních dvou starších dětí zaměřila zejména na psrávnou výslovnost a správné držení tužky u levačky to zejména byl oříšek a při zápise v čerstvých šesti letech jsme za to byly pochváleni, že tužku drží velice dobře, že to se u leváků málo vidí.. a potom na ty tvary, barvy.. pokud je zajímalo něco víc, tak jsem jim dopřála odpovědi, stejně tak to budu dělat s nejmladším. Co umí nebo neumí děti kamarádek si prostě tak neber. |
| Monty | 129940 |
|
|
21.10.2014 17:34:01
jentak,
syn (skoro dvanáct) neumí "ručičkový hodiny". Takže když se ptá, kolik je hodin a já mu řeknu "půl šestý", tak to chce "digitálně". Sedmnáct třicet je v pohodě, ale půl šestý nepobírá. ![]() |
| Beruška+J02A07T10 | 48718 |
|
|
21.10.2014 17:34:00
proč by to vypadalo na odklad? můj syn šel do školy v šesti a dva měsíce - v té době uměl sice sčítat a odčítat, občas cosi přečíst, ale rozhodně jsem ho to neučila cíleně, od toho se snad jde do první třídy ne? naučit se číst a psát, spíš když to umějí, je to na škodu, hlavně to psaní, pak dost škrábou.
Do září daleko, spíš bych se zaměřila na barvy, tvary a správné držení tužky, od všeho ostatního je škola.. mám teď prvňačku a jedou klasicky 1+1, nic mu neuteče.. |
| Tragika | 61116 |
|
|
21.10.2014 17:27:58
Nedávno se mě zcela vážně jedna matka ptala, jestli má tříleté dítě přihlásit do ZUŠ na klavír. Někteří rodiče dělají z dětí cvičené opičky. Spousta dětí sedí ve školce od nevidím do nevidím a kolikrát jde o školky, kde s dětmi prakticky nevylezou ven. Zato mají x kroužků, nechybí angličtina, flétnička, balet... Fakt smutné.
|
Frozen 1&2Ústí nad Labem
Kreativ Ostrava 2025Ostrava-město
Beseda a autogramiáda Aleny MornštajnovéPraha 1
Labyrintem Malostranských dvorkůPraha 1
Advent v PískuPísek Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.