| Nítěnka | 85465 |
|
|
3.1.2014 18:42:20
Yuki,
díky, podobně to vidí moji rodiče. Ale jasně, že to neznamená, že tam půjde, uvidíme, co nám řeknou v PPP (a taky dvě kámošky, které ho trochu znají a učily tam na 1. stupni). |
| Yuki 00,03,07 | 49504 |
|
|
3.1.2014 18:28:58
jenže znalosti jsou zrovna potíž, jestli někdo čte, ne plynule v 6 letech nebo třebas v 5,5, je to jiný, než když čte v 4,5 a když chce umět vyjmenocvaná slova a nebo násobilkju v necelých 6 letech, tam už je vidět náskok v myšlení, to je potřeba v úvahu vzít
čtení samo o sobě nic neznamená |
| Yuki 00,03,07 | 49504 |
|
|
3.1.2014 18:27:07
néééé, sociáoní zralost nemůže být nejdůležitšjší, to je jen jeden z mnoha faktorů
kdybych čekala na sociální zralost syna, do školy by šel možná v 8 a ne v 6 co je to vlastně sociální zralost? že si rozumí s vrstevníky? někdo si s nimi nerozumí nikdy, zvlášť pokud je čímkoliv jiný, prostě si s nima nemá o čem povídat, nemají společný téma nikdy někdo chce přemýšlet a ne si hrát, někdo chce být se staršíma , někdo má třeab aspergerův syndrom, třeba jen slabší, ale prostě není sociálně zralý ani ve druhé třídě není možný čekat na ideální dobu pro všechno, každý je individualita a děti kolem 6 klet se strašně rychle mění a vyvíjí, mám syna na konci listopadu, tenkrát ještě nemohl do školy dřív, ale od ledna už to bylo zoufalý čekání na září, kdy konečně může do školy, kdyby byla sdnešní doba, do školy by šel v těch necelých 6 a bylo by to určitě dobře jako introvert by sice neměl kamarády, ale to nemšěl ani v těch 7, našel si je až na gymplu, ale nemusel by čekat, až konečně bude moc do školy, a věřím tomu, že bysme si ušetřili některý současný potíže |
| Fren | 117315 |
|
3.1.2014 18:06:24
Já bych to zkusila a neměla bych z toho žádné obavy.Víš co se říká: když nejde o život,jde o ....
V pozdějším životě se mu to může navíc velmi hodit ten předstih mírný,protože se nemusí hned napoprvé dostat dál na školu na jakou bude chtít,dnes spousta všků jednu vš začne,zjistí že to není to pravé ořechové a tak začnou studovat jinou vš od začátku... Určitě do toho jdi.Litovat můžeeme jen toho,co se naším přičiněním nestalo! |
| Maťa. | 21117 |
|
|
3.1.2014 17:33:32
![]() |
| Maťa. | 21117 |
|
|
3.1.2014 17:32:15
A ešte niečo, školní zralosti sa v priebehu let aj tak menia. Prváci, čo excelujú, tak neskor možu byť medzi horšími a naopak.
|
| Maťa. | 21117 |
|
|
3.1.2014 17:30:48
Prečo to riešiš?
Moj syn starší je listopadový a šiel do školy v termínu. V školce trošku posl. rok tvrdil, že sa nudí, nespal (jasné, už vyspel viac), ale rád na školku spomína a rád by sa tam teraz vrátil. Mladší je zářijový a tiež pojde v termínu. Nevidím najmenší dovod, prečo strkať decko do školy skor... |
| nel, dcera 10/06 |
| • |
3.1.2014 16:44:24
Dcera je začátkem října a nyní je ve druhé třídě. Do PPP šla začátkem listopadu, tedy měsíc po 5. narozeninách a paní doktorka byla nadšená jak dlouho se dokázala soustředit. Už tehdy měla výsledky školní zralosti v nadprůměru, tedy krom čtení, protože písmena sice některá poznala, ale tím to končilo. Do školy tedy nastoupila v necelých 6ti letech. Učení bez problémů, ale měla trochu problémy zapadnout, ale to by se letos nezměnilo, vždy tíhla ke starším a ke klukům a najednou všichni stejně staří a skoro samé holky. Jak loni, tak letos patří k nejlepším a dokonce, i když je nejmladší, tak není nejmenší.
Já si ale nedokážu představit, že by do školy nastupovala až letos, dokud neměla školu jistou, tak ji vše bavilo a nestačila jsem dokupovat ty procvičovací knihy. Když měla jistotu, že do školy jde a i do té správné, tak to postupně upadalo. Letos už je to skoro jen o tom, co musí. Rozhodně to ale není školou, chodí do výborné montessori se skvělou učitelkou. Kdyby dcera měla jít do školy v době, kdy měla největší zájem o učení, tak by to bylo ještě o rok dříve. |
| ivaxx | 44192 |
|
|
3.1.2014 15:32:18
Nítěnko, znalosti bych na první místo nedávala. U dětí ve třídě více než polovina dětí uměla číst (alespoň slova) a téměř všichni počítat do 10 v době nástupu do školy. Syn byl srpnový a ve svých 5,5 letech, kdy jsme zvažovali odklad již četl (nikoli plynně, ale celé věty a výborně rozuměl, co čte) a počítal. Sociálně byl ale spíše nezralý, zvídavý, ale hravý. Nakonec jsme to vyřešili nultým ročníkem a do školy šel čerstvě 7 letý.
Dcerka sice od 4 let četla, ve školce občas něco učitelka prohodila o předčasném nástupu, ale zdárně jsme to ignorovali. Byla stejně jako brácha dost hravá. Nakonec šla do školy normálně v necelých 6,5 letech. První třída byla celkem peklo - neustále něco zapomínala, ztrácela. Neumím si představit, že by šla ještě o rok dříve. Kdybychom vše posuzovali dle znalostí, tak by to jistě zvládla, ale sebeobsluha a sociální zralost je také dost důležitá. |
| . . | 133444 |
|
3.1.2014 15:01:34
Jasně, hodně je to o povaze dítěte, co pro něj bude lepší (jít předčasně nebo pak). Psala jsi že kamarády ve třídě by měl, protože mají v mš věkově smíšenou třídu: to je dobré, i proto, že ty děti jsou zvyklé na různý věk v kolektivu.
|
Kreativ Ostrava 2025Ostrava-město
Beseda a autogramiáda Aleny MornštajnovéPraha 1
Labyrintem Malostranských dvorkůPraha 1
Advent v PískuPísek
Macramé workshopPraha 9 Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.