| TaJ | 81121 |
|
|
16.5.2018 12:27:51
Ruth, naprosto souhlasím...
|
| Ruth | 147384 |
|
|
16.5.2018 12:25:16
Ano, sžívejme děti s odlišnými, různě postiženými dětmi, pomalejšími, cizinci.
V momentě, jak začne shazovat ze schodů, píchat kružítkem, nepatří tam. |
| Epepe | 89236 |
|
|
16.5.2018 12:18:06
Kolébka poválečné inkluze je v Dánsku. To bylo tak: Dánové se po válce zamýšleli nad tím, proč tolik jejich spoluobčanů sympatizovalo s nacismem. A kromě jiného vyvodili důsledek: musíme děti víc učit o historii a vést je k toleranci k odlišnostem. A součástí toho byla i inkluze odlišných do škol. Nevím, jestli tam mají dnes méně neonacistů než my, ale inkluze tam rozhodně funguje už sedmdesát let.
(Pro tento povzbudivý příběh nemám relevantní zdroje. Jen ústní podání z hodnověrných zdrojů.) To je můj příspěvek k povzdechům o experimentech na našich krásných, bílých, zdravých dětech. |
| Bouřka | 7675 |
|
|
3.5.2018 12:10:01
libiku jo, ale urcite existuje cesta, kdy lze rozvijet nadani a zaroven nepestovat sklenikoveho genia
|
| Monty | 129940 |
|
|
3.5.2018 10:51:26
libiku,
![]() |
| libik | 142094 |
|
|
3.5.2018 10:50:31
Až porodím mimořádně nadané dítě, uvítám jeho interakci s normálními pro rozvoj jeho sociálních dovedností, nebudu se těšit na to, až mi vykvete osamělý génius schopný přežít jedině v modu extra zacházení.
|
| Monty | 129940 |
|
|
3.5.2018 10:49:50
zefýr,
ale proč by nebyl nadaný, jenom není nadaný "mimořádně", tedy z mého pohledu. Nejsem moc velký příznivec testování lidí a strkání do nějakých škatulek, nicméně to, že lidé vč. dětí nejsou všichni stejní je celkem jasné. Jen je otázka, do jaké míry z toho dělat cirkus a jestli to náhodou není na škodu právě té myšlence inkluze tak, jak byla zamýšlena a jak jedině může fungovat. To, že Pepíček kulhá a Mařenka je dobrá na matematiku jsou zjevný věci, v ideálně fungující společnosti na to nepotřebuješ papír od psychologa. Učitel prostě nenechá Pepíčka soutěžit v běhu a Mařenku v kolektivu zapojí tak, aby se sama nenudila a mohla svou schopnost použít ve prospěch ostatních. Ty papíry totiž spíš hranice staví, než aby je bouraly. |
| Monty | 129940 |
|
|
3.5.2018 10:34:10
Aleno,
tak obvykle se to uvádí v jejich životopisech. Zrovna teď nedávno jsem to někde četla o Hawkingovi. Ale já podle toho, co tu čtu, žiju v trochu jiné realitě, kde se to mimořádně nadanými dětmi nijak nehemží. Proto jsem se ostatně ptala, jak se to vlastně pozná. Pokud jsou na to nějaké "tabulky", bude asi dost záležet na tom, jestli jsou staré třicet a více let nebo reflektují skutečnost, že se nám doba změnila. ![]() To, co čtu na netu jsou všechno definice "chytrých" dětí, ne mimořádného nadání. Asi jsem nějak náročná nebo co. ![]() |
| Alena | 129302 |
|
3.5.2018 10:18:01
"na školách žádné známky "mimořádného nadání" ani nevykazovala." A jak to vis? Ze ucitele casto nedovedou nadani odlisit a podchytit je bohuzel smutny fakt.
|
| Monty | 129940 |
|
|
3.5.2018 10:12:52
Větře,
a ty v té první třídě poznáš, kdo je mimořádně nadaný a kdo je jen normálně "chytrý" s maximální péčí rodičů? Co to vlastně přesně je, to "mimořádné nadání"? Spousta lidí, které pokládáme v dospělosti za nadané nebo dokonce za génie na školách žádné známky "mimořádného nadání" ani nevykazovala. ![]() |
Tvořivá hra pro nejmenšíŽďár nad Sázavou
Vítání sv. MartinaBlansko
Autismus – Porozumění je začátekPlzeň-město
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.