| Vítr z hor | 100046 |
|
|
3.5.2018 10:04:40
Je zcela normální, že když mimořádně nadané dítě semele systém, spadne do nadprůměru i níž. Někteří to vzdají, další se tak zoufale snaží přizpůsobit, až se jim podaří stát se (nad)průměrnými a nevyčuhovat. Většinou to u nás zachraňují rodiče – právě těmi podněty, jak psala Monty. Holt je zajišťují mimo vyučování.
|
| Monty | 129940 |
|
|
3.5.2018 9:50:19
No, hlavně bych nezapomínala na to, že se v dnešní době se v první třídě i bez inkluze schází úplně jiné spektrum žáků, než jak to bývalo v našem dětství.
Nadaných i "nenadaných" žáků je pořád stejně, ale změnil se přístup k informacím a změnila se rodičovská zainteresovanost. Když jsem šla do první třídy, byla jsem ve třídě jediné dítě, co umělo plynně číst. Dnes je jich v každé třídě několik. Informací o čemkoli měly děti obecně naprosté minimum, protože číst neuměly, v TV byly maximálně reportáže z boje o zrno a projevy ze sjezdu, internet neexistoval, DVD nebylo, dokonce ani videorekordér ne. Školství s tímhle vůbec nepočítá (myšleno obecně, protože školy jsou samozřejmě různé, podle toho, jací jsou na nich učitelé) a logicky vzniká dojem, že se "chytřejší" přizpůsobují slabším, jenže reálně spousta těch "chytřejších" je jen lépe informovaná, rodiče jim věnovali více času, učili se s nimi, dávali jim podněty. Takže se na prvním stupni klidně může nudit i dítě zcela normálně nadané, které je "napřed" díky podnětům zvenčí. A neumí-li školy pracovat s tímhle, jak pak mohou paušálně zvládat za současného stavu děti, které opravdu mají speciální potřeby? ![]() |
| white | 24391 |
|
|
3.5.2018 9:29:03
Tak pokud je tvůj malý génius tak bystrý,tak ho určitě nerozhodí dítě,které má svůj individuální plán a pracuje s asistentem. Pokud tak bystrý není,nemůźeš jeho případný neúspěch svádět na inkludivaného spolužáka,ale třeba na horší genetickou výbavu
![]() |
| Malea | 84697 |
|
|
3.5.2018 9:22:07
A výrazně nadané dítě s hendikepem podle tebe spadá kam?
|
| Žžena | 83005 |
|
3.5.2018 9:09:42
Analfabeto,
dítě s hendikepem fakt nemůže za všechna školní příkoří dětí nadaných. Problém inkluze nejsou inkludované děti, ale to, že inkluze v ČR je nefunkční paskvil, nepřipravený, personálně tragicky vybavený, finančně těžce podvyživený... opět se počítá s tím, že už tak přetíženým kantorům hodíme na hrb další papíry a povinnosti, aby mohli za málo peněz dělat hodně muziky... necháme je v tom vydusit a pak akorát rozhodíme rukama, že TO nefunguje a může za to Pepík s ADHD. Ne, ve třídě třiceti dětí to fakt učitelka neutáhne. Ale ona jich třicet mít vůbec nemá, nemá na to bejt sama, má být odborně vybavena úplně jinak než teď nejen ona, ale i ti asistenti. |
| Analfabeta | 141613 |
|
3.5.2018 9:07:44
Vážný, ano, ale i učitel je jenom člověk a toto všechno bude dělat jen do doby, než si pořídí vlastní rodinu. Protože pak bude mít svoje děti a ty nebudou čekat, až večer přijde tatínek a bude nadšený z toho, co všechno zajímavého dělal s cizími dětmi, nehledě na to, že manželka taky nebude nadšená z toho, že se stará o rodinu a o děti a chlap někde lítá a nepomůže jí. Pak má takový učitel dvě možnosti: buď omezí aktivity ve škole, nebo se mu rozpadne rodina. Nebo má ještě třetí možnost, a sice zůstat starým mládencem, nikdy se neoženit a celý život zabavovat jen cizí děti.
|
| Analfabeta | 141613 |
|
3.5.2018 9:02:29
Zetko, pro postiženého je možná přínosné, když je mezi normálními, ale je to přínosné i pro ty normální? Tak na tohle ti srdečně kašlu, chci, aby se moje dítě ve škole naučilo maximum možného a ne že ho budu po odpolednách doučovat tomu, co by mělo umět už ze školy. A protože jsem postižena tím, že mám dítko bystřejší, na které škola ale totálně kašle, natož aby je rozvíjela podle jejich možností, tak si prostě najdu školu, kde inkludovaní žáci nejsou a kde se bude dítě učit. Protože jednou se ho v práci taky nebudou ptát na to, jak to, že toto neumí, jo, oni to ve škole nebrali a ani nemohli, měli tam inkludovaného žáka.
No, a pokud si to řekne víc rodičů, tak výsledkem bude segregace nadanějších od různých mentálně méně přizpůsobivých, protože rodiče těch nadaných budou chtít taky rozvíjet svoje děti podle jejich možností. |
| K_at | 121378 |
|
3.5.2018 5:56:20
Vazny, tak to byl borec! Klobouk dolu. OT, jak jste na tom s maminkou? Nemas-li naladu, neodpovidej.
|
| Jindřiška Dittrichová | 156075 |
|
2.5.2018 16:51:36
Dobry den mam kluka kde půjde do první třídy ale je ADHD predem moc děkuji Dittrichová
|
| Bouřka | 7675 |
|
|
2.5.2018 15:03:40
Ale to vis, ze to mozne je, akorat by ta vyuka musela probihat v jinem stylu.
Klaus vi o inkluzi asi tolik, co bezne informovany laik. Coz je na nekoho, kdo se tvari byti odbornikem, bida. Anebo toho vi vic, ale ucelove to opomiji ![]() |
Tvořivá hra pro nejmenšíŽďár nad Sázavou
Vítání sv. MartinaBlansko
Autismus – Porozumění je začátekPlzeň-město
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.