| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Drbárny : Drbárna pro učitelky

Soutěžte s muzikálem Edudant a Francimor

Vyhrajte vstupenky na skvělý muzikál do Hudebního divadlo v Karlíně!

  (?)
[<<Předchozích 690] Názory 691700 z 31592  [Dalších 30892 >>]
Zufi. 52220
8.11.2023 11:06:11
Yuki, synovec musí doplnit učivo, když chybí a je to opravdu tvrdě kontrolováno.
U nás by měly děti též, ale vedení to nekontroluje a my taky ne, ale byly doby kdy jsme museli a fakt vše muselo být dopsáno, jinak 5.
Federika 14090
8.11.2023 10:58:05
Babi,
přesně takhle to je.
Dcera má zatím krásně vybarvený sešity, fixama podtržený nadpisy, kudrlinky, obrázky, vykřičníky~:-D Sešity sice nemá obalený,ale vzhledem k tomu,že je krom psaní do nich při hodině, vlastně nepoužívá, vypadají celkem ok a zřejmě by dostala za sešit jedničku. S hvězdičkou~:-D
Syn má ten odpornej ušmudlanje blok, uvnitř nečitelný klikiháky, doplněný jeho vlastníma výpiskama z jiné literatury, sešit,sten jako knížky, s sebou tahá všude a umí víc, než má v tom sešitě.
Ten by dostal kuli,? Nebo mínus? Černej puntík?~:-D
babi_ 48341
8.11.2023 10:47:12
Otázka je, jestli se má hodnotit známkou z daného předmětu plnění dohody, nebo znalosti z toho předmětu.
Jedničkou za sešit se defacto do známky z předmětu dostává poslušnost, schopnost vést upravený sešit, a další s obsahem předmětu nesouvisející věci.

Je to také otázka hodnocení na základce obecně (nepíšu nyní o žácích s SVP):

má se hodnotit snaha, posun v osobním výsledku, absolutní výsledek? Momentálně jsou jednotné požadavky na výsledek, tedy platí třetí možnost. V tom případě tam sešit nepatří - podstatné je, co se žák naučil, respektive co prokáže v testech, že se naučil.

Pokud by se hodnotil osobní posun, sešity také nesouvisí.

Pokud by se hodnotila snaha, tak výsledná podoba sešitu jen velmi volně souvisí s vynaloženým úsilím, takže snad jen kombinace s osobním posunem ve věci. Ale proč hodnotit snahu naučit se zrovna podle snahy vést sešit?



Federika 14090
8.11.2023 10:42:18
Jo,Čumčo,podle mě je to špatně.
Je tím ukazováno, že za lepší výkon se považuje věc naprosto nepodstatná a podružná.
Něco jinýho je zjišťovat, jestli žák látku ovládá neb ne.
S tím ale dokonale vedený a dopsaný sešit nemá nic společnýho.
Federika 14090
8.11.2023 10:40:13
U nás téměř žádný učebnice nemají, doplnit si látku deseti větama z učebnice pvažuju za blbost a známkovat sešity za blbost nebetyčnou.
Pro mě za mě klidně sešity nemusí mít žádný,pokud je nepotřebujou. Má to bejt pomůcka pro žáky.
Můj syn má jeden velkej blok, s papíry. Tam píše úplně všechno. Už dlouhý roky, vyhovuje mu to, protože to pak tahá v autobuse, doma na záchodě, v garáži při cvičení, kdekoli, kamkoli. Jo. obalený to nemá~:-D Je to zohýbaný, ušmudlaný.
Ale zas dokonale slouží svému účelu.
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 39806
8.11.2023 10:17:27
no otázka je, jestli ta dohoda má smysl ~d~
jestli vlastně neučí děti dělat zbytečnosti... co ve výsledku ten sešit přinese? a co se s ním těsně po ohodnocení na konci roku stane? pečlivé vedení zápisků pomáhá jen části dětí, přesto je mají dělat všichni... ~d~
Čumča. 160024
8.11.2023 10:09:26
asi je to o domluvě na začátku školního roku~d~

když se učitelka se třídou domluví, že si chybějící látku budou doplňovat přečtením kapitoly v učebnici a deseti slovy zápisu do sešitu - potom prostě na konci roku hodnotí plnění té dohody~d~
Čumča. 160024
8.11.2023 10:06:28
Yuki, napsala jsem "Opravdu je tak špatně, když toto učitelka zohlední v hodnocení žáka?"

ne třeba jedničkou, ale plusem, ústní pochvalou atd.~d~

nemyslím tím, že by jiný žák byl za opačný přístup postižen "mínusem", to jsem nemyslela...

dcera říkala, že učitelka i na druhém stupni zš dává jedničku za vedení sešitu skoro všem, skoro všichni si tak zlepší průměr před uzavřením klasifikace~d~
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 39806
8.11.2023 10:02:22
a ten sešit slouží k čemu? aby žák dokázal, že si látku doplnil? nebo opravdu k tomu, aby se měl z čeho učit? neslouží ty zápisky především k tomu, aby si žák upevnil vědomosti tím, že podpoří zapamatování formou "viděl jsem, slyšel jsem, zapsal jsem"? sešit má sloužit žákovi, není to jeho sebeprezentace... pokud nejde o zpracování látky nějakým extra způsobem - je jasné, že vyrobit si "adventní kalendář" dá práci a ta bude pravděpodobně odměněna tím, že si to dítě bude lépe pamatovat a pokud není učebnice, má se to z čeho učit - pokud ovšem na předmět je dobrá učebnice (a to by teda měla být), může být sešit tak trochu zbytečná věc, ne? ~d~
syn si taky nic nedoplňoval do sešitů, látku se prostě doučil a výsledkem je, že to umí - co víc chtít? ~d~
Yuki 00,03,07 49504
8.11.2023 9:51:50
a musí si látku dopsat do sešitu, když chybí? syn nedopisoval nikdy nic a přesto to uměl, odmítal sešity dopisovat, neviděl v tom smysl - a já taky ne, kdyby měl blbou známku, kdyby se to z těch sešitů měl učit, tak jo, ale on se učil nějak jinak, tak proč by měl mít dopsaný sešit?

navíc teda ideální sešit je jeden trhací a pak třídit podle předmětů, až se dopíše, takže za mě vůbec sešit na každý předmět nemusí být, pokud to děcku vyhovuje jinak

samozřejmě že ne na prvním stupni, ale ke konci druhýho už bych sešity vůbec neřešila
[<<Předchozích 690] Názory 691700 z 31592  [Dalších 30892 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.