Re: Autorům knížky a rozhovoru...
Dost o tom přemýšlím a říkám si, že možná stinná stránka toho "partnerského" přístupu k dítěti je, že člověk není "nad věcí", ale bere to stejně osobně, jako kdyby se k němu schválně zachoval ošklivě třeba kamarád - a na toho by se přece taky naštval a vynadal mu!
Já teda nevím, mě naopak po zhruba půl roce používání RR přístupu přijde, že se rozčiluju míň, protože za některé věci předávám zodpovědnost dětem. Když nestihnou večer uklidit do určité hodiny hračky, nepustím jim pohádku - a nemusím se vztekat, že hračky nebyly včas uklizené - prostě je tu nějaká dohoda (oni to vědí a já to, pro toho menšího, připomínám) a já respektuju, že si vybrali neuklízení místo pohádky. Oni se sice někdy vztekají, ale věřím, že to časem pochopí.
Jinak se mi zdá, že často je RR přístup braný jako "měkký", já bych řekla, že to tak vůbec není! Oprávněné požadavky na děti jsou v pořádku, děti musí respektovat rodiče. Ale rodiče by neměli k vynucení svých požadavků používat nerespektující přístupy (urážky, shazování, výčitky, hrozby...). RR kurz mi pomohl si uvědomit, že hodně konfliktních situací se dá vyřešit domluvou předem - s jasně formulovanými důsledky, které bude mít její nedodržení.
Jinak kurzy RR jsou tady:
http://www.zkola.cz/zkedu/predskolou/respektovat/akreditovanekurzy/15388.aspx
Odpovědět