13.7.2011 23:02:01 Mata_
systém
Řekla bych, že je to hodně o učitelích. Ale také o systému. Ve třídách jsou děti na různých stupních vývoje. A je na učiteli, aby zabavil všechny. Leckdy je to nemožné.
Žiju v Holandsku a jak rostou děti, poznávám tamější systém. Z počátku mi připadal šílený, ale postupem času jsem mu přišla na chuť a nedám na něj dopustit. (I když se v NL už roky mluví o reformě). Především děti vychází ze základní školy po české šesté třídě. Zní to šíleně, ale oni si volí pouze typ školy. Takže ještě před pubertou se rozdělí podle schopností a zájmů. To je naprosto úžasné. Ti šikovnější se nemusí nudit a těm pomalejším se dostane vzdělání na jejich úrovni, kde nejsou ti nejhorší, kteří stejně ani při nejlepší snaze nezvládnou učivo.
Tady chtěli zrušit i osmiletá gymnázia. Místo aby se rozšířila nabídka vzdělání "na míru", tak ji ještě omezit. Dítě bojující se základními počty se nikdy nenaučí integrály. A taky je nikdy nebude potřebovat. Mělo by trénovat základy a ne pokračovat dál k věcem, které nemá šanci zvládnout. Na druhém konci děti nadané se ve škole nudí a ztrácí chuť se učit. Takže spokojení by měli být průměrní žáci.
Odpovědět