30.8.2011 11:23:09 Myšutka*
Re: Proč by mělo...
Ono záleží na tom, co vidíš jako "poslušnost". Poslušnost v podobě slepého plnění příkazů neuznávám. Ale za poslušnoust považuji jakési autoamtické dodržování pravidel naší domácnosti, to, že když řeknu že si něco nepřeji, tak to dítě neudělá a naopak, že když řeknu, že něco chci, tak dítě jeví snahu to udělat. V obou případech s tím, že mě neuráží dotaz "proč" a nebo snaha pochopit, proč to máma chce zrovna tak nebo jinak. Aspekt poslušnosti vidím v tom, že dítko jeví ochotu ke spolupráci.
Na druhou stranu nemíním s potomkem diskutovat, když nastupujeme nebo vystupujeme z vlaku, když přecházíme rušnou křižovatku atp. A děti to ví a opět to respektují.
Ve škole nebo školce ale není možné s každým dítětem zvlášť diskutovat a vysvětlovat. Tam je potřeba, aby se děti trošku přizpůsobily. Ale opět není důvod, aby se z nich staly nemyslící stroje.
Odpovědět