Re: Chyba je jasná už z názvu
Myslím, že jste článku neporozumněl správně. Píše se tam o grafomotorické připravenosti předškoláka, která je opravdu pilířem ke zvládnutí psaní v první třídě. Začít se správným držením tužky, obtahováním tvarů, kreslením vodorovných a svislých čar, obloučků, smyček atd. až v první třídě, už by nezbyl čas na učení se psacímu písmu. Naopak, dítě má být před vstupem do školy připraveno na jednotlivé "části písmen", aby pak bylo schopno tyto části spojit v celek - písmeno. Pokud mají děti natolik tvrdou ruku, že se jim tato grafomotorická cvičení v posledním ročníku docházky do mateřské školy nedaří, je na místě docvičovat toto doma (ostatně k tomuto záměrnému vedení osabených žáků jsou i na ZŠ popř. MŠ zřízeny edukační skupinky). První týdny první třídy se grafomotorika upevňuje (opět jde o uvolňovací cviky, ale už jen jako opakování), aby se pak mohlo začít v opravdové písance.
Celkově se na prvním stupni základní školy už nepíše tolik jako dřív, využívají se různé doplňovačky, připravené texty na počítači, nakopírované delší zápisy, děje se tak nejen kvůli potřebě žáků, ale i dostupností techniky. Nevím o tom, že by byli žáci po prvním stupni "vypotřebovaní", zkuste se zajít na první stupeň ZŠ podívat, myslím, že budete příjemně překvapen

Odpovědět