Re: Chyba je jasná už z názvu
My jsme ve školce grafomotoriku neměli. Ani domácí úkoly.Hráli jsme si s hračkami, vyráběli, stříhali, na zahradu, ale bylo jasné, že to není 0. ročník ZŠ. Přesto je moje generace gramotná...
Učitelky Vašeho gusta v MŠ děti i rodiče dnes zbytečně honí, ve výsledku se ale celkový vývoj dětí (když se sečte a odečte všech 9 tříd ZŠ)o nic neurychlí ani nezpomalí. Pouze paní učitelky v 1. třídě některé nechtějí jet s dětmi ve psaní pomaleji.
Proto se ZŠ roztáhla z 8 na 9 let, aby se to mohlo zpomalit - a kam se to dotáhlo, to jde vidět v článku.
Na některých násleších na 1. stupni ZŚ jsem byla osobně zaražená, že děti sice ledacos z MŠ mají natrénované, ale jako by byly z toho mírně přetažené a lehce nesoustředěné.
Moc se mi líbí knihy Líný rodič (Hodgkinson) nebo novinka vydaná v Čj Portálem Rodiče potřebují hranice (Hauser) - docela bych to autorce článku doporučila k rozšíření obzoru.
Nakonec i inspirace Komenským ve Velké didaktice a v Informatoriu - i ten praděda pedagogiky si byl vědom, že pokud koně trénujeme příliš brzy, v pozdější době, kdy potřebuje zabrat, nemá již ochotu, jakoby je bez síly. Nechme dětem dětství, a když už nikde, tak alespoň v té školce. Oni nám to v pozdější době vrátí.
Odpovědět