25.4.2012 10:36:31 yda
Re: Chyba je jasná už z názvu
Ahoj Milado,
myslím, že bys udělala dobře, kdyby sis článek přečetla ještě jednou a pak zkusmo na vštívila ještě nějakou mateřskou školku.
Rychle by ti došlo, že tvůj syn měl neskutečné štěstí, že se grafomotorika za něj v MŠ nedělala. Protože grafomotorika v MŠ není určena dětem, které mají problém, ale dětem, které žádný problém nemají a které by bez ní šli do první třídy s rukou uvolněnou úplně stejně.
Grafomotorika v MŠ je prostě úplně stejná kravina, jako učit chodit děti kolem roku věku - naučí se to i bez cíleného vyučování totiž všechny až na ty, které mají problém - a na ty se musí použít absolutně jiné metody, zpravidla zvládnutelné pouze vysoce urudovanými odborníky.
Kdyby tvůj syn chodil do dnešní mateřské školy se standartní výukou grafomotoriky, tak bys ho tam asi nakonec nemohla dávat ani na ty 4 dny, protože tys potřeboval, aby mimo to, co měl dělat v "odborné grafomotorice" nedělal NIC. To by v dnešní mateřské škole MOHL být velký problém. Tam se totiž nedělájí žádná tebou popsaná odborná cvičení, tam jsou děti prostě úkolovány prací, kterou by většina z nich dělala sama dobrovolně a pokud by nedělala, tak by to učitelka zaregistrovala, informovala o anomalii rodiče a ty by to řešili s odborníky. Bohužel, dnešní učitelka v MŠ tráví čas tím, že dětem grafomotorická cvičení připravuje a pak dohlíží, že to děti opravdu dělají, vymýšlí motivace, které by nebyli třeba, kdyby se děti své grafomotorice věnovaly spontáně a výsledkem je, že pracují na různých úkolech děti v tempu, které jim není vlastní, protože je nalinkované centrálně - některé by spontáně šlo rychleji a jiné by se nějakému "cviku" věnovalo samo o sobě déle. Po čase by si to zase prohodily.
Jednoduše - grafomotorika v MŠ je pro 90% dětí absolutně zbytečná, pro ten zbytek dokonce škodlivá.
Odpovědět