11.10.2006 22:08:43 Věra
nesmíte se nechat ...
Já vím, vždycky to nejde a srážka s blbcem je hrozná...
Asi mi to nebudete věřit, ale já jsem byla ve většině případů při reklamaci úspěšná. A to se přiznám, že jsem někdy zkontrolovala boty krátce před uplynutím té kdysi jen půlroční záruční doby a když jsem našla problém, šla jsem to vrátit - ve většině případů úspěšně a bylo na nové botky... Velkým učitelem mi byla moje maminka, té patří můj velký dík....Za totality jsme dokonce dvakrát úspěšně vyreklamovaly moje (tehdy dětské) lyže - odchlípla se skluznice nebo odpadly kousky hrany. Pamatuju si na jediný nepovedený případ - to se se mnou prodavačka odmítla bavit s tím, že reklamace smí brát jen vedoucí. Prostě mě ignorovala a nebyla s ní řeč, to by snad muselo dojít na fyzické násilí. Musela jsem tam jít druhý den znovu, to už tam byla vedoucí a vzala to - s kecama, ale vzala. Téměř vždy jsem musela na vyřízení reklamace čekat, ale poslední den, kdy to muselo být podle zákona vyřízeno, jsem stála u pokladny a chtěla buď peníze nebo opravené zboží (chi chi a že to mockrát nestihli poslat zpátky ...) - prodavačky se mohly vzteknout, ale prostě když neměli moje zboží, lhůta vypršela a peníze dát musely. Doporučuji - nastudujte si zákon na ochranu spotřebitele. Mockrát už se stalo, že jsme na sebe s prodavačkou ječely (tedy já se snažila neječet, protože mám vyzkoušené, že čím já jsem klidnější, tím vzteklejší je protivník a přestává se kontrolovat, ale i já jsem "jen" člověk a ženská k tomu :)) Když jsem jako kolovrátek opakovala, na co mám právo a co oni jsou povinni udělat... nakonec to zabralo. Dnes už např. vím, že v obchodě vždy musí být někdo, kdo přijme reklamaci, není možné říct "přijďtě zítra", teď tu nikdo není. Kdysi jsem pomáhala známé při reklamaci videa - bylo koupené v Čechách, ale nebylo přizpůsobené na "český zvuk", ač tak bylo tak bylo označené - vyslechli jsme si všechno - od toho, že reklamace bere jen vedoucí a ten tu není, že stačí šikovný kutil a ten "integráč" nám tam někdo přidělá, že tohle není vada, že si musíme vzít něco jiného... Prostě to byla neodstranitelná vada a basta - a v té chvíli mám JÁ právo NA VÝBĚR - buď peníze nebo něco jiného. Pan vedoucí to chápal po svém a chtěl volit za mě, chvíli jsme si citovali odstavce v mnou doneseném výtisku zákona o ochraně spotřebitele, pak s těmi papíry mlátil o stůl a nakonec peníze vrátil. Užitečné je např. i to, že když se stejná vada objeví potřetí, považuje se za vadu neodstranitelnou a postupuje se podle ... viz výše. Kupuji časopis D-test - rádce spotřebitele. Kromě řady užitečných informací z testování všech možných výrobků, se tam dozvíte, na co si dát pozor při nákupu toho či onoho a jak se bránit nepoctivým obchodníkům. Braňte se, když budeme jak tupé ovce, budou nám prodavači za chvíli s... na hlavu. A to si přece nenecháme líbit. K těm dětským botičkám - je mi líto, jak to paní uzavřela - kvůli těm dětem... Mám štěstí, že u nás je obchod "speciálka s dětskou obuví", kde oběma našim dětem kupuji kvalitní české boty a jsme moc spokojeni. Měli jsme tam jednu reklamaci, kdy se v botaskách cca po měsíci udělaly na bocích dírky - prodavačka to ochotně přijala, odeslala na posouzení a po 14 dnech nám sama zavolala, ať si přijdeme pro peníze. Naopak u Bati jsem měla spor s prodavačkou, když jsem chtěla kožené botičky a ona mi tvrdila, že z kůže se boty pro malé děti nevyrábí, protože by to bylo drahé - tak jsme jí ukázala botky, které měl syn (tehdy dvouletý) na noze - tvrdila mi, že to je přece koženka - nelenila jsem, syna jsem zula a botičku strčila paní přímo pod nos - otráveně uznala, že tedy jo, tahle kožená je... U Bati jsme pro děti ještě nikdy nic nekoupili a podle toho, co jsem tam nedávno viděla, to nehrozí ani do budoucna. Vlastně jednou jo - zimní boty - dovezli jsme je domů, já strčila do jedné botičky ruku a zjistila jsem, že tam je ve špičce vystouplý šev, pěkně tvrdý a že by to syna tlačilo - jenže malé děti prý nemají v nožičkách takový cit a nic neřeknou (na to se má dávat pozor, aby nechodily v malých botičkách a nedeformovaly si nohy). Jeli jsme zpátky k Baťovi a chtěli jsme výměnu za jiný pár, bez téhle vady - v naší velikosti už ale jiný nebyl, tak nám hned vrátili penize (naštěstí bez problémů).
Odpovědět