... http://www.mrackova.cz/index.php?Title=Přípravná%20třída&
...mají přípravnou třídu. Ta škola je myslím obecně docela dobrá, i dobře vybavená a všechno, prý se i nějak zaměřují na nadané žáky apod. (nevím to teď přesně, ale paní ředitelka velmi ochotně odpovídá na dotazy); uvažovala bych o ní, pokud by ta naše tady nebyla taková (dobrá) jaká je

.
Ale podle toho co popisuješ, mi upřímně řečeno přijde, že Tvůj syn už do školy patří - např. co píšeš tom počítání, psaní, jazycích atd., to je podle mě prostě jednoznačně na školu!
A ta nízká "frustrace tolerance" nebo jak to nazvat... hmm, není to prostě něco, co se dítě prostě naučí takříkajíc za provozu, tj. v tomto případě prostě ve škole? Třeba tím že uvdidí, že ostatní to tal neřeší, nebo když mu dojde, že si tím vztekáním vlastně kazí možnost zkusit to znovu a lépe...?
Co popisuješ, mi totiž připomíná našeho staršího synka, jen ten Váš je asi víc "geniální" ;-) resp. u toho našeho je to vše jaksi v měnší mířě.
Loni se naučil sám číst, umí i trochu počítat (při návštěvě v 1.třídě mezi ostatní děti v tomto ohledl zapadl - sčítání, odečítání, větší/menší... atd., jen mu něco trvalo déle), umí česky a (ne tak dobře, ale přece) německy, obecně hodně přemýšlí, umí se dobře vyjadřovat... Ale také dělá to co popisuješ - vzteká se když se něco nepovede, hned s tím praští apod., také moc neumí prohrávat (i když se to už lepší), očas má takové záseky/úlety - a také je často dooost pomalej třeba při oblékání apod., protože je myšlenkami úplně jinde...
Částečnš ty věci můžeme (a budeme) trochu trénovat, ale z části si prostě myslím, že to přejde samo resp. že se to v té škole naučí - i od toho ta škola přece je ;-).
U Vás je to asi trochu specifický případ (pokud to cápu správně), že je Vás syn vlastně věkové na pomezí, zda už jít do školy nebo dát odklad. To u nás není, starší je lednový a mladší dubnový, tím pádem věkové důvody pro odklad nejsou/nebudou, na rozdíl od Vás. Ale když je ten Váš v leččems tak napřed, tak bych se asi bála, že za ten rok už ta škola bude pro něj úplná nuda (i přes snahu učitelky o indiv.přístup). A případné přeskočení třídy, tedy ze školky/přípravky rovnou do 2.třídy (kvůli tomu počítání atd.) je taky trochu drsný, ne? Bála bych se, že by mu ta první třída, takové to "rozkoukávací období" chybělo...
Vidím to obecně asi tak, že přece skoro každé díte při vstupu do školy už něco umí "napřed" (ať už je to čtení, nmebo šplhíní po tyči, nebo nazvtekat se při fristraci..), v něčem je naopak "pozadu", a dobrá učitelka by si s tím měla poradit. Někdo je holt napřed v počítáni či čtení, a zato pozadu ve schopnosti vyrovnat se s "neúspěchem"; jiné díte to má naopak - číst a počítat se ve škole učí od nuly, ale zato třeba už ty sociální dovednosti má lepší. První třída je podle mě také o tom, aby se to vše trochu srovnalo, aby všichni se začali učit to, co potřebují...
Ake samozřejmě to říkám obecně a podle mých zkušenosstí, Vaše dítě neznám...
Jetsli chceš, můžem pokračovat i mailem. Zdraví M.