12.1.2010 14:49:58 Pett* (děti 2004, 2006, 2010)
Re: Nespokojenost s pololetní klasifikací
každá úča asi hodnotí jinak a je dost možný že právě i podle protekce :-(( ale co já vím, tak učitelky u nás hodnotí daleko víc faktorů a rozhodně neprůměrujou známky v žákovský. Co třeba aktivita, úkoly navíc, referáty, dílčí známky z hodin, co když má dcera na víc a učitelka se jí hrozbou dvojka snaží vyburcovat k ještě lepším výkonům ? Naopak někdo sice s horšíma známkama zas na druhou stranu potřebuje ohodnotit i tu snahu a aktivitu a prostě na lepší už nemá, je to maximum, takže tam zas je třeba povzbudit a motivovat proto možná z vašeho pohledu nespravedlivě lepší známka. Zašla bych tam a zeptala se. Pravda je, že teď v pololetí kdy na tom záleží bych jako učitelka a si přivřela oko a rozdala známky krapet lepší všem.
Je to ale důvod, proč se mi tohle stupňovité známkování nelíbi a byla bych mnohem raději pro slovní. Když někomu napaříte dvojku či jiné "číslo" přestože má v žákovské knížce známky lepší, ta výsledná známka pak neříká nic, kdežto slovní hodnocení, že např. hodnocené práce zvládá výborně, ale chybí vlastní aktivita, snaha být ještě lepší či něco podobného už toho přeci řekne víc
Odpovědět