Re: Emaily od učitelky
S dyslektickým dítětem se pracuje dle doporučení PPP.... Pochybuju, že nějaká PPP napíše jako doporučení, že šesťákovi bude učitelka zapisovat úkoly do úkolníčku či informovat matku mailem...
Učitel by měl dát dostatečný prostor na to, aby si úkol dítko zapsalo, popř. to zkontrolovat, že si to opravdu zapsalo.
Co se týká těch písemek... Nechápu, když je dítě dyslektické, proč měl úlevy v matematice, tedy proč mu matikářka posílala zadání písemek... Nějaká forma úlevy by byla na místě, kdyby dítě bylo dyskalkulik. Vyjímku vidím pouze v tom, kdyby v písemce byly slovní úlohy. Ty ale učitelka přece probere a pročte s tímto žáčkem při písemce a ujistí se, že zadání žáček rozumí, že ví, co se po něm che spočítat. Dyslexie je porucha čtení, ne počítání.
V češtině je několik forem "úlevy". Bu´d, že zítřejší diktát probere učitelka s dítkem dopředu, nebo mu může i říct, co se bude psát, a žáček si to doma připraví. To je tzv. diktát po přípravě.
Nebo dítko píše jen každou druhou větu při diktátu. Nebo jen doplňuje zkoušený gramatický jev...
Dle mého kamarádka učitelky vydírala a neměla na takové služby nárok. Taky se dívím, jako některé holky tady, že na to škola vůbec přistoupila a matce tyto nadstandardní služby poskytovala.
Odpovědět