2.4.2010 18:15:33 irlev
Re: Hyperaktivní spolužák
Můj názor je, že jde o velmi nezvládnutou integraci.
Pochybení vidím na straně PPP, která doporučí integraci do třídy už tak naplněné přes míru. I když se dá zvládat zajímavě a individuálně pojaté vyučování i ve velké skupině žáků, je to obtížnější a má to i velké prostorové nároky, při jejichž splnění by měl každý žák dostatek osobního prostoru - jeho nedostatek považuju za dost velký nešvar ve velkých třídách (to jsem odbočila :).
Druhá chyba bude zřejmě ve volbě osoby asistenta - to je bohužel problém velmi nízkého platového ohodnocení a tudíž velmi malé nabídky asistentů a bohužel bývá velmi často nereálné, aby se v případě, že si asistent se žákem nesednou a nevyhovují si, prostě asistent vyměnil a zkusilo se to s jiným typem osobnosti. Většinou jsou školy nebo rodiče rádi, že vůbec někoho seženou.
Další pochybení vidím na straně učitele, který není schopen žákům vysvětlit princip integrace a hyperaktivního chování a případných úlev, které jsou dotyčnému žákovi poskytovány - vždy to musí být tak, aby ostatní žáci plně chápali, proč jsou úlevy nebo výhody poskytovány. To se v uvedeném případě evidentně neděje.
No, velmi podobná diskuze tu byla nedávno. Pokud nefunguje ani ředitelství školy, je na místě znovu kontaktovat PPP, školskou radu a případně školskou inspekci. Nejdříve to chce ale důkladně probrat s učitelkou a asistentkou, výchovnou poradkyní a metodikem školní prevence - především co do možností nápravy v rámci školy.
Odpovědět