Re: Sociální znevýhodnění a základní školní docházka
Nevím, nejsem odborník, ale nemělo by být jedním z cílů těch speciálních škol věnovat se žákům individuálněji než v "normálních" školách?
Neumím si představit, jak by učitel pracoval se sociálně zanedbaným dítětem, které si např. není zvyklé mýt ruce, neumí držet tužku apod. a měl vedle toho ve třídě ještě dalších 25 dětí, na které se taky nemůže úplně vykašlat. Případně by tam měl takových dětí víc. Nenapadá mě nic lepšího, než jim dát asistenta?
Jiná věc je, že když je dítě chytré a tyhle věci se "doučí", mělo by mít možnost se zařadit zpátky do "normální" třídy, to je bez debat.
Upřímně řečeno, moc nevím, co si mám o celém projektu integrace myslet. Na jednu stranu je určitě prima, že děti vidí i to, že je někdo "jiný", když se jim to vysvětlí, tak myslím, že s tím nebudou mít problém, ale na druhou stranu, jak píše Zufi, zřejmě pokud ty "jiné" děti vyžadují mnohem větší a specifičtější péči než ty "normální", měla by jim to škola, pokud je chce integrovat, nějak zajistit a "dorovnat" jejich handicap, ať už je jakýkoli. Trochu se bojím, aby se při halasných proklamacích o integraci nehodila starost o takového žáka se zvláštními potřebami zcela bez pomoci na hrb normálního učitele navíc k jeho běžným povinnostem.
A také si říkám - je řešení rodičům "ztížit" umístění do zvláštní školy? Co se s tím dítětem stane? Budou s ním rodiče o to více pracovat (pochybuji - je možné, že by i chtěli, ale nebudou to umět), dostane asistenta, nebo půjde do běžné třídy "jen tak" a učiteli, dělej, co umíš?
Odpovědět