14.11.2010 11:43:53 .Katka
Re: Povinná angličtina a příliš pokročilé dítě
Moniko, nedivím se, že se takhle ptáš. Je to celkem složité na vysvětlení. Dcera šla do školy v necelých šesti. Když jsem vybírala školu, ještě neměla papír, že je nadaná. Když jsem se ptala přímo ředitelky v naší škole a slyšela jsem něco jako : "chcete dát dítě do školy v pěti, to bude holčička, že, no ano, proč ne, když je šikovná, my tu máme nadané dítě a udělali jsme mu individuální plán." Ve srovnání s předchozí navštívenou školou, kde jsem se od ředitelky dozvěděla "to je nesmysl, ještě jsem neviděla dítě, které by mohlo jít do školy v pěti" to znělo jako rajská hudba. Takže s požehnáním PPP šla do té vstřícnější "prestižní" školy, kde jí do konce června drželi místo, ačkoli měli dalších 30 odmítnutých zájemců. Učení jí šlo, ale nijak nevynikala, jednak byla mladší než spolužáci, jednak se časem ukázalo, že je dyslektik.
Já jsem se teda vždycky divila, co na té škole ti rodiče vidí, proč je teda "prestižní", když je úplně normální. To se ukázalo až časem, že funguje bezchybně, jako hodinky, jen pokud člověk nemá nějaké individuální požadavky. Pro nadané jsou určeny matematické třídy, akorát že moje dcera se tam nedostala, jí se ta porucha učení kupodivu nějak vrazila právě do matematiky. Dyslektik, co má snížené sebevědomí, nezvládá pracovat v časovém presu a ještě si blbě přečte zadání, nemá při přijímačkách šanci (v době, kdy dělala příjimačky, ještě na tu dyslexii ani neměla papír).
Jó kdybych tehdá před 5 lety věděla, že bude nadaný dyslektik, matika jí nepůjde, zato angličtina ano, možná bych opravdu volila jinou školu.
Odpovědět