11.1.2011 12:59:10 Jája
Re: Individuální plán pro nadané dítě v ZŠ
Kdysi jsem řešila totéž. Dcera v 1.třídě, škola doporučila přeskočit ročník. K tomu byla nutná návštěva psychologa. Jeho závěr: přeskočení ročníku nic neřeší, dítě deficit snadno dožene. Za rok budeme řešit totéž, ale na vyšším levelu.
Výsledek: nechala jsem dítko ještě ve 2.třídě, sice se zaťatýma zubama, ale jiná možnost tehdy nebyla. Od 3.třídy chodila do jazykové ZŠ. Tam se sešly všechny děti, co byly vepředu, takže jim do jejich kotrbiček škola začala sypat znalosti. Tenkrát ještě nebyly ani víceletá gymnázia. Dneska bych to řešila přechodem na náročnějsí školu, i kdyby mělo dítě dojíždět (tenkrát do té její jazykovky, mmch. jediné na okrese, dojížděly děti i ze vzdálenosti 30 km!! Rodičům tak záleželo na vzdělání dětí, že ty peníze na dojíždění obětovali). Ono totiž když necháš dítě mezi těmi "normálními", tak se naučí flinkat a přesto bude vždycky nejlepší nebo minimálně hodně vepředu. Mezi sobě rovnými bude muset víc zabrat. A co chceš? Aby se flinkalo bez práce, nebo aby zabralo a za stejnou dobu se naučilo víc? Co bude v životě potřebovat? Znalosti, ne? Já třeba tenkrát vsadila na jazyky a NIKDY jsem toho kroku nelitovala.
Promiň, pokud bude v něčem dobré a ještě lepší, bude to dobré nejen pro něho, ale i pro stát, jeho rodinu. Buď ráda, že je takové a dej mu možnost osobního rozvoje.
Odpovědět