Pokud by dítě chodilo do "anglosaské" školy, tak si zjisti, jestli je škola akreditovaná u ECIS (European Council of International Schools) a jeslit nabízí IB program - tj. mezinárodní maturitu. Ono totiž na základě IGCSE (v šestnácti) a IB (osmnácti) pak dítě může nastoupit na vysoké školy leckde (a leckde bez zkoušek a leckde se stipendiem).
Ten systém je takový, že dítě v podstatě do osmnácti chodí na nějakou všeobecně vzdělávací instituci. Co se systému týče, tak bych si dovolila odporovat Len - americký systém je britskému podobný hodně (snad jen, že se v americkém začíná o rok později, tj. v pěti letech a ne ve čtyřech). A že se to jinak jmenuje (Elementary vs. Primary school, Year vs. Grade atd.).
Systém výuky je ale podobný v obou školách - od toho že třídy jsou "vícerychlostní" (tj. od učitele se očekává, že zvládne to, že má ve třídě pět nadaných dětí, pět dětí s různými problémy a deset "průměrných"), že se děti učí formou projektů (teď mají třeba jaro v rámci toho mají ve třídě vajíčka v líhni, učí se o koloběhu života, sázejí si rostlinky, pozorují brouky, čtou si o zvířátkách, jedou na farmu - a v matice počítají beruškám tečky a přiřazují slepice k vajíčkám atd.).
Mě se systém projektů dost líbí, ale trošku mám problém s tím, jak děti zvládnou později předměty jako dějepis - tam mi přijde skákání od druhé světové války ke starověkému Egyptu a pak zase k objevení Ameriky jako trošku zmatené - že bych tam asi chtěla vidět ty souvislosti, protože v dějinách se události nepřihodily najednou, ale vždy vycházely z toho, co bylo před tím... ale to uvidíme, zatím mám děti na prvním stupni (Primary pro Angličany, Elementary u nás

)
Už v přípravce (Reception / Kindergarten) musí děti umět něco odprezentovat. Pětiletá dcera např. dostane plechovku a má v ní do školy něco přinést - něco, co souvisí s probíraným projektem - a co bude zavřené v plechovce a třída bude hádat podle nápovědy, kterou jim ona dá (např. "je to žluté", "je to pták" atd.). Prvňák už musí umět odprezentovat takové věci třeba jak vyrobil draka aby lítal atd....
Pro mě je zatím důležité to, že děti se do školy těší a baví je to. Že když učitelce napíšu, že úkoly jsou moc jednoduché, dostanou složitější - pokud mají na víc než že "Ema má mísu, o my se máme", tak dostanou "opravdové" knížky se smysluplným příběhem, tkeré je BAVÍ = čtou je rádi a ochotně = ve čtení se zlepšují = můžou číst čím dál tím zajímavější věci - a ve škole se nenudí (a nezlobí), páč mají pořád co dělat....